Nota Kepada Pembaca

Saya mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya tulis dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elak membuat komentar menggunakan perkataan-perkataan buruk, bersifat hasutan, fitnah atau menyimpang dari topik perbincangan. Bagi para sahabat yang menulis komen tanpa nama harap dapat menyatakan nama panggilan di akhir komen bagi memudahkan proses komunikasi. - Dr Mohamad Khir


Wednesday, October 8, 2008

Saman: Membujur Lalu Melintang Patah

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada para sahabat blogers sekalian,

1. Seperti yang diketahui umum bahawa saya telah disaman oleh YB Ronnie Liu kerana mendedahkan bahawa beliau pernah ditangkap kerana menghalang satu operasi menutup sebuah hotel yang menjadi pusat pelacuran di Puchong Jaya tahun lalu.

Berikut ialah Kenyataan Akhbar yang dikeluarkan oleh Pejabat saya siang tadi.

KENYATAAN AKHBAR PEJABAT KETUA PEMBANGKANG SELANGOR

YB. Ketua Pembangkang Selangor, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir bin Toyo berharap anggota Exco Kerajaan Negeri Selangor, Ronnie Liu, dapat menafikan beliau pernah ditahan oleh Polis kerana menghalang Polis dan Majlis Perbandaran Subang Jaya daripada menguatkuasa undang-undang yang membabitkan aktiviti pelacuran di sebuah hotel tiga bintang di Puchong Jaya, Selangor pada 2007.

YB Ketua Pembangkang juga berharap Ronnie perlu menjelaskan kepada masyarakat sama ada benar atau tidak beliau ditahan dan di siasat oleh Polis di bawah Kanun Keseksaan (Penal Code) kerana menghalang polis menjalankan tugas dan kemungkinan terbabit dengan sindiket pelacuran.

Benar atau tidak beliau bersama para penyokongnya menghalang Polis dari menyita hotel terbabit, yang bukan sahaja tidak mempunyai lesen tetapi juga terbabit dengan aktiviti pelacuran.

Benar atau tidak, terdapat 22 orang GRO warga asing ditangkap dalam operasi di hotel yang sama beberapa jam sebelum hotel tersebut disita oleh penguatkuasa MPSJ dan Polis.

Jika semua ini benar, apakah motif Ronnie menghalang penguatkuasaan undang-undang?

Berhubung dengan saman yang difailkan oleh Ronnie, Dr. Mohamad Khir dengan senang hati akan menjawabnya di mahkamah melalui Firma Guaman Athimulan & Co.


2. Insyaallah saman ini tidak akan menakutkan saya untuk terus bertindak sebagai Ketua Pembangkang yang bertanggungjawab menyuarakan pandangan masyarakat dan menjadi pemantau kepada tindak-tanduk kerajaan Selangor.

3. Sesiapa yang ingin mengetahui mengenai isu ini bolehlah mmebaca keratan akhbar Utusan Malaysia atau siaran berita NTV7 pada November 2007 lalu.

4. Bagi saya jangan berumah di tepi pantai jika takut dilambung ombak.

107 comments:

  1. Teruskanlah berjuang dato seri. Persetankan saman mereka. Itulah politik yang mereka mainkan. Kalau dato seri yakin benar, apa nak takutkan. Pemimpin politik melayu ramai penakut dan dayus. Tunjukkan jiwa perjuangan dato seri. Ya, bujur lalu, melintang patah!

    ReplyDelete
  2. TUAN

    1. berani kerana benar. teruskan jika itu kebenarannya.

    2. jawatan ketua pemuda. kenapa lambat sangat masuk 'gear'. serba salah ka, kerana anak 'sifu' pun bertanding sama.

    ReplyDelete
  3. walau apa yang berlaku saya akan sentiasa berada dibarisan saf kepimpinan ds khir teruskan.....
    lawan tetap lawan selagi ada nyawa dikandung badan selagi itu perjuang tetap diteruskan.

    saya masih ingat apa yang ds khir katakan pada saya dulu "jangan rasa bersalah jika kita yakin dengan kenyataan kita"............
    jadi saya juga menaruh KEPERCAYAAN PENUH yang perjuang ds khir terhadap agama,bangsa dan negara adalah betul dalam landasannya.

    tentang artikel dalam utusan mingguan yang lepas ,,saya dapati ia mencerminkan keyakinan dan sebab mengapa ds khir harus dipilih sebagai KP UMNO MALAYSIA.

    semalam saya ada bercakap dengan seorang kawan (PILOT AIRASIA) dan saya bertanya kepadanya apakah pendapat beliau tentang politik malaysia?

    umno harus diwarnai dengan orang baru dan tak payahlah ada unsur2 kekeluargaan pada pelapis...
    jadi saya pun sama juga dan jika pandangan saya boleh menjadi kenyataan saya mahukan:-

    tan sri muhyiddin (presiden umno)
    zahid hamidi (tim presiden umno)
    ds khir toyo (ketua pemuda umno)
    naib presiden dan mt....kawan2 pikir la sendiri sapa2 yang sesuai (saya ikut je)

    UMNO AKAN LEBIH SEGAR,DIWARISI DENGAN PENGHAYATAN BUKAN DIWARISI DENGAN ANAK & MENANTU.
    (KURANGKAN KONTROVESI TINGKATKAN PRESTASI)HARAP FAHAM MESEJ DARI SAYA SEBAGAI AKAR UMBI YANG PUNYAI AKAL DAN FIKIRAN UNTUK BERFIKIR.

    KEPADA PARA PERWAKILAN YANG MEMPUNYAI KUASA MENGUNDI PASTIKAN UNDI ANDA HANYA KEPADA YANG BENAR2 LAYAK DAN BERILAH KEPADA DS KHIR TOYO SEBAGAI KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA KERANA ANTARA MUKRIS DAN KHAIRI...KHAIRI TAK LAYAK

    ....DAN ANTARA DATUK MUKRIS DAN DS KHIR...BUKAN DATUK MUKRIS TAK LAYAK TETAPI CUKUP2LAh UMNO INI DIBAYANGI OLEH PEWARIS DARI KELUARGA KERANA ORANG MUDA SEKARANG SUDAH TIDAK BERSEMANGAT DENGAN KETURUNAN YANG ADA DALAM UMNO....JADI BERI JAWATAN KERAMAT INI PADA MUKA BARU YANG TIDAK DIWARISI KETURUNAN....

    PERCAYALAH ..SAYA YAKIN RAMAI GOLONGAN MUDA YANG AKAN LEBIH BERSEDIA MERAPI UMNO JIKA DS KHIR DIBERI MANDAT MENJADI KP MALAYSIA.

    p/s:saya baru balik dari k/selangor dengan budiaman zohdi,membantu beliau mana yang patut dan saya akan membantu beliau dengan kapasiti yang saya rasa sesuai dan saya telah memilih beliau sebagai pemimpin yang saya percaya dapat membantu akar umbi dikawasan dengan lebih baik(tahniah diatas kepimpinan terdahulu yang berjaya membentuk beliau sehingga hari ini) dan saya doakan beliau menjadi pemimpin pelapis yang dapat membantu ds khir untuk mendakap jawatan KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA...hanya dengan tujuan ini sahajalah yang menyebabkan saya yakin pasukan ds khir dapat membantu pemuda menentukan halatuju generasi muda dengan lebih baik.

    ReplyDelete
  4. Inilah kualiti kepimpinan yg dicari bagi ketua pemuda yg berani menegakkan kebenaran.
    Didalam era keterbukaan ini ketelusan dan tanggung jawab dituntut bagi setiap tindakan yg diambil olih pemimpin .rakyat mengalukan2kan keberanian sdra .
    sdra sudah berfungsi sebagai ketua pembangkang yg baik. selamat berjuang.

    ReplyDelete
  5. Dato' Seri, jenih natang bewak ni bukan tahu halal haram. Bagi dia mempertahankan kegiatan pelacuran itu patriotik kerana jenih-jenih natang bewak yang lainpun nakkan perkhidmatan tersebut.
    Pembongkaran Dato' Seri mungkin boleh membuka mata orang lain untuk menilai 'siapa mereka' sebenarnya.
    Baru dapat kuasa dah banyak kerosakan yang mereka lakukan khusus terhadap bangsa Melayu.
    Jangan izinkan mereka merajalela.

    ReplyDelete
  6. Salam..
    Dah dasar kafiq laknat dia akan sokong maksiat supaya umat Islam terpesong...Itu pun ramai juga orang Islam tak sedaq diri boleh peluk Kit siang babi laknat tu

    ReplyDelete
  7. Salam..

    Tengok apa jadi ngan USA tu sampai ekonomi dia pun dah teruk pasai dok kacau negara orang akhirnya dia yang terjunam.Tu pun ada orang yang suka minta pertolongan dan simpati depa...Sendiri mahu ingat...Lu fikirla sendiri

    ReplyDelete
  8. Salam....

    كيت ڤرلو كبرانيان دان كسدرن تنتڠ كمانا هالا توجو اومت اسلام اتاو بوميڤوترا جك تيدق كيت اكن دڤرماءينكن.جاڠن ايڠت كيت مڠواساءي بهاس مريك كيت بوليه تيڤو مريك.

    ReplyDelete
  9. السلام عليكم.
    سكارڠ اين قوم كافير ماكين منجادي-جادي تيندقن مريك كڤد كيت كران كلمبوتن دان كمسرأن كيت سهيڠڬ مريك براس كيت سوده تياد اڤا٢ كواس اتاو كبرانيان

    ReplyDelete
  10. سلام.
    اورڠ ملايو سكارڠ موده دڤوتر بليت اوليه مريك يڠ ماهو منداڤت كڤنتيڠن ديري سهيڠڬ برسكوڠكوڠ دڠن كافير اونتوق منجاتوهكن كيت.تيندقن انور يڠ مڽوكوڠ كومڤولن ترسبوت اكن منمبهكن سماڠت اونتوق مڠهنچوركن اڬام اسلام د مليسيا

    ReplyDelete
  11. Salam Aidilfitri Dato' Seri...
    Yang Mungkar Tetap Mungkar...teruskan perjuangan Dato' Seri. Jgn Gentar dengan saman yg dibuat oleh Sang Pengecut Ronnie Liu tu...
    Buktikan, darah orang JAWA tetap mengalir ditubuh Dato' Seri sebagai azimat untuk mempertahankan yang HAK dan melenyapkan yang BATIL...

    Salam Perjuangan...

    Insyaallah, saya akan berkunjung ke Rumah Terbuka Dato' Seri...

    ReplyDelete
  12. Another coward attempt by this Toyo snake. Just hope the Malays has the wisdom to see what this racist snake trying to do.

    ReplyDelete
  13. Salam,

    Saya ingin melihat kebenaran akan terbukti dan dapat ditegakkan.
    Selamat meneruskan perjuangan!

    ReplyDelete
  14. Kslsu hsnys tuduh menuduh dalam akhbar, kita tidak tahu siapa yang benar.

    Jadi baiklah kes itu dibicarakan di mahkamah, supaya kebenaran sesuatu pihak dapat dibuktikan.

    ReplyDelete
  15. Saman menyaman ini banyak membuang masa dan wang.

    Tapi kadang-kadang ia barangkali perlu dilalui oleh seorang tokoh politik.

    Ia juga mengingatkan kita supaya bertindak dengan lebih bijaksana, dan tidak termasuk ke dalam perangkap pihak "lawan".

    ReplyDelete
  16. dear Dato'Seri,
    Orang PAS pun akan sokong DS berkaitan isu-isu martabat Islam dan pencegahan kemungkaran. pedulikan saman2 Yahudi Timur itu. Lawan tetap lawan.

    ReplyDelete
  17. tahniah kerana berani....tapi jangan berani just kerana nak tunjuk berani..takut2 jadi cam DSHH, last2 kena minta maaf pasal cium keris...

    lagi 1, betul ker u ada guna duit utk beli perwakilan di peringkat bahagian2 untuk mencalonkan u sebagai ketua pemuda?????
    kalau betul, ana betul2 frust dgn u...
    kalau tak betul...please sumpah...
    u kan baru balik umrah

    ReplyDelete
  18. Seorang pemimpin Melayu beragama Islam semestinya bertanggungjawab dengan apa yang diucapkannya. Semua laporan mesti disiasat dan dibawa kemuka pengadilan tak kira parti mana sekalipun sekiranya ada bukti (tiada pendakwaan berpilih seperti yang berlaku sebelum ini dengan alasan kurang bukti dsb). Biarlah mahkamah yang menentukannya dan rakyat boleh menilai dari perjalanan prosiding mahkamah. Tak perlu nk berbalas pantun melalui dada akhbar/tv. Kita tunggu dan lihat.

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum,
    Teruskan perjuangan dan saya percaya Dr telah bersedia dengan pelbagai kemungkinan. Maklumlah, sekarang ni apa sahaja yang pihak Pakatan Rakyat buat akan dianggap benar dan apa sahaja yg pihak BN-UMNO buat akan dianggap muslihat dan tipu helah.

    Apa yg berlaku di Selangor sekarang adalah sebagaimana maksud saya dulu bahawa kekalahan UMNO-BN di Selangor 'ada hikmahnya'. Yakni, sekarang baru lah rakyat tahu bagaimana 'sikudung mendapat cincin'.

    PS: Balik Sabak baru2 ni sy ziarah rumah seorang bapa saudara sy yg dulunya org UMNO tetapi berpaling tadah dlm PRU12. Saya tanya beliau: "Amacam Pakcik? Nak sambung lagi sepenggal? (Maksud saya adakah kerajaan PR sekarang boleh disambung lagi pada PRU13?)

    Jawab beliau spontan: "Dah la... cukup."

    ReplyDelete
  20. You are an evil sore loser. You are a Toyol, a devil created in the womb of a she devil and sperm of satan.

    I seek your repentance by jumping over the highest peak of KL twin towers immediately!!!

    We don't want creatures like you.

    ReplyDelete
  21. dskt,

    1.Saya sebagai penduduk Selangor berharap dato dapat menjadi pembangkang yang baik. Jika mereka hendak saman biarkan mereka saman dan biar semua orang tahu kedudukan sebenar.

    2.Memang benar apa yang berlaku sekarang dan kami rakyat dan penduduk Selangor dapat melihat pertumbuhan pusat persundalan di Selangor bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan.......... sungguh memalukan. Parti politik islam selangor bagaikan bersekongkong dengan parti yang tidak menjadikan islam sebagai asas pentadbiran dan bagaikan tidak mempunyai suara......... memalukan sungguh.

    3.Walaupun berlainan ideologi politik tetapi sekiranya ianya bersangkut dengan ajaran agama Islam mestilah ditekankan. Haram tetap haram janganlah jadikan haram ke halal disebabkan oleh ingin memerintah.

    4.Kenapa rakyat memilih parti Islam semasa pilihan raya yang lepas? untuk menjadi kesinambungan antara parti-parti politik yang memerintah. Sekiranya ini tidak diambil kira oleh parti-parti yang memerintah sekarang mereka semua akan kehilangan undi pada pilihanraya akan datang. Fikir-fikirkan lah

    5.Selamat Hari Raya DSKT.....

    ReplyDelete
  22. Ini baru betul-betul seorang pejuang. Jangan biarkan mereka bermaharajalela dan menggunakan undang-undang untuk menakutkan orang. Kita juga ada maruah dato. Kami sangat kagum dengan keberanian dato. Selamat maju jaya sebagai Ketua Pemuda UMNO. kami doakan dato berjaya.

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum dr

    Yaaa!! itu yg sepatut nya di terima oleh Ronni lieu
    mahkamah akan menentukan

    Dan itu juga baru macam suara Ketua Pemuda
    Saye berdoa juga untuk kemenangan dr.dan agar semua bahagian di selangor mencalonkan dr

    Rumah terbuka dr. di harap dr membuat pemantauan supaya perkara yg tak diingini tidak berlaku.

    Semoga dr.dan keluarga berbahagia

    ReplyDelete
  24. Biar patah dayung, dengan jari ku kayuh jua...

    Syabas Datuk Seri.

    Jangan gentar menembak musang yang berbulu ayam kerana ianya memang musang....

    http://rahimkassim.blogspot.com/

    ReplyDelete
  25. Salam DSKT,

    1. Kalau dah jadi pembangkang kena bangkang habis-habis "biar putih tulang jangan putih mata" harapkan MB baru tu kawasan sendiri pun jarang turun tengok rakyat(membazir katanya)..

    2. Tahniah!..Shukur dah umumkan akan mengutamakan anak jati selangor sebagai calon ketua pemuda umno m'sia. Nampaknya DSKT kena kerja kuat lagi "Biar bersengkang mata". 12hb gombak bersidang.

    3. Di akhir kata saya memang kagum dengan kerja-kerja DSKT sejak DSKT dalam MBM lagi..dah lama saya ikut pergerakan dan cara DSKT kerja yang tidak kira masa, tenaga DSKT sanggup turun walau ke hujung benua asia.

    ReplyDelete
  26. Dato seri..
    Sekiranya jiwa melayu masih tebal dalam jiwa dato seri..teruskan pejuangan anda.
    Membujur lalu melintang patah' sedap bunyinya..
    Tentang habis-habisan, pergi ke barisan hadapan,jangan tunduk pada tekanan, pegang pada prinsip dan terus pertahankan kebenaran dan perjuangkan bangsa anda.
    Walaupunpun saya tiada apa2 kepentingan dlm politik, sy tetap berdiri dibelakang dato seri dan akan menyokong sepenuh jiwa dan raga kepada UMNO.
    Biar berpatah arang jangan berkerat rotan'' :)
    Pergi J...... dengan Melayu-Melayu yang berpaling tadah!! :) :)

    ReplyDelete
  27. Salam....

    Teka teki terjawap apabila Pak Lah dah umumkan tidak pertahankan jawatan end out ofis next year...

    satu tindakan yang tepat dan harap orang lain mesti mengikutinya terutama yang suka janji tetapi tak tunaikan 16sept la 1 oct la(hariraya aidil fitri pun dia dok janji)

    Apa jenis manusia kalau bulan ramadhan yang mulia tak tunai janji

    ReplyDelete
  28. tahniah dato'seri teruskan perjuangan jangan gentar..kami sentiasa di belakang dato'

    ReplyDelete
  29. Dr Khir ..

    Pada pandangan saya kita tidak perlu takut jika berada dipihak yang benar. Kebenaran mesti ditegakkan ...alang-alang menyeluk pekasam biar sampai kepangkal lengan ....

    Saya masih hairan ..Kenapa KDN masih berdiam diri terhadap HINDRAF yang ternyata merupakan pertubuhan haram ..sepatutnya kumpulan ini telah diambil tindakan sebagaimana kerajaan mengambil tindakan kepad kumpulan al.aqram, tragedi sauk, kerajaan langit dan lain -lain . Apakah kerajaan sekarang terlalu takut untuk berdepan dengan kaum india ...kenapa berat sebelah dalam hal ini ..minta pandagan Dr Khir ...

    ReplyDelete
  30. Tindakan Datuk mendedahkan kepicangan anggota kerajaan negeri Selangor mesti disokong oleh maklumat 'first-hand'. Kami tidak mahu Datuk kalah di mahkamah atau hilang political points.

    Selamat berjuang.

    ReplyDelete
  31. salam...

    Teruskan perjuangan dato' seri. Kembalikan kepercayaan rakyat selangor kepada UMNO & BN.

    ReplyDelete
  32. Steady Dato.
    Bakal Ketua Pemuda kena berani berdepan musuh, tahan cabaran, kental jiwa, sentiasa lantang mempertahankan agama dan bangsa.

    Kembalikan semangat Dato Haron Idris...kembalikan zaman gemilang pemuda yang berani!

    >>Bekas murid Simpang Lima, Sungai Besar.

    ReplyDelete
  33. Datuk Seri

    jangan bagi muka pada semua Cina Cina ni. Melampau la tu.

    Dah la Tol taknak bayar, runtuhan tembok. Lepas tu tak nak ikut undang undang Negara la pulak.

    Hapuskan etnik mereka ni dari bumi Malaysia sebenarnya.

    Tidak ada sorang pun daripada mereka ni layak jadi pemimpin di sini. Sebab cuba bertindak 'above the law', YB taik kucing la tu...Agaknya dia pun dapat komisyen dari rumah urut tersebut.

    Tutup semua pusat urut, perjudian, VCD, DVD haram, dan berbagai lagi kegiatan perniagaan haram mereka di Selangor ni.

    KErana rumah rumah urut ini ugalah anak gadis Melayu ramai yang rosak akhlak, melacur, melecur, melabor, mejubur dan sebagainya.

    Kita tak perlu mereka di yang terlibat secara langsung atau tidak langsung.

    Sekian. Majulah Selangor Darul Ehsan Dunia Akhirat. Amin

    ReplyDelete
  34. Your credibility sunk the moment you made that baseless allegation against Teresa Kok. Don't expect me to believe Utusan Melayu either since both of you have the same credibility.

    I hope you'll get what you deserve.

    ReplyDelete
  35. kalau menang,tulis SATU POST khas datuk.lagi salah,mau saman orang.orang jenis ni,memang takpernah mau mengaku salah.dia saman,saman la balik bila datuk menang.berguru kepalang ajar

    ReplyDelete
  36. Saya percaya dgn apa yg DS nyatakan kerana dia cuba mengalih perhatian rakyat. Kalau boleh semua PBT perlu lapor pd Exco sebelum buat operasi untuk memudahkan pengendali2 rumah urut, hotel, cc menutup perniagaan awal.
    Teruskan perjuangan DSK....

    ReplyDelete
  37. Salam DS Dr Khir :D

    Perjuangan Belum Selesai

    ReplyDelete
  38. Salam Perjuangan

    Selamat Hari Raya DSKT... "KALAU TAKUT DILAMBUNG OMBAK JANGAN BERUMAH DI TEPI PANTAI" InsyaAllah akan saya jadikan pegangan hidup ini.

    Apapun Dato' pedulikan golongan hipokrit ini... PERSETANKAN golongan ekstrimis cina seperti Ronnie, Teresa dan seangkatan seperti mereka... Golongan Kafir Harbi seperti ini seharusnya jangan di bagi muka... kami pemuda melayu menyokong penuh oerjuangan Y.Bhg Dato'

    Selamat berjaya juga untuk pertandingan Ketua Pemuda UMNO Malaysia... saya doakan Dato'berjaya. Moga saya dapat membantu Dato' atas kapasiti yg saya ada nanti InsyaAllah...

    Salam Hormat
    http://idealismalaysia.blogspot.com

    ReplyDelete
  39. Jika Ronnie Liu ada terlibat dengan sindiket pelacuran, dia perlu meletakkan jawatan EXCO.

    Polis dan BPR perlu dipanggil untuk menyiasat lebih lanjut.

    ReplyDelete
  40. kepada blogger diblog ini
    tolonglah lebih bertulis berkenaan,apa yang kamu ingat,rasa,cadangan dan padangan.janganlah asih ampu atau marah di blog ini.walaubagaimana pun saya ingin cadangkan kepada yang suka ampu tukar nick nama kepada ampu1,ampu2,ampu3.......dan seturusnya.kepada yang suka marah nick name yang sesuai adalah marah1,marah2,.......dan seterusntya.tq

    ReplyDelete
  41. Syabas Dato' Seri

    Pantang anak Melayu di cabar...Ronnei Lew sudah takut dengan bayang-bayang sendiri.

    Tahniah...PEMUDA BERANI

    ReplyDelete
  42. Selamat maju jaya Dato' Seri. Jika DS berjaya menjadi KP UMNO, saya pohon supaya DS usahakan untuk memastikan semua pihak tahu diri dan peranan masing-masing dalam negara Malaysia tercinta ini. Apabila semua pihak tahu diri dan peranan masing-masing, barulah keharmonian akan tercapai.

    ReplyDelete
  43. Selamat maju jaya DS, semoga DS berjaya menjadi KP UMNO Malaysia. Jika berjaya, saya pohon agar DS usahakan supaya semua pihak yang sedang mencari kelainan dan keluarbiasaan kembali untuk tahu muhasabah diri dan tahu peranan yang sepatutnya mereka mainkan bagi mencapai keharmonian dan perpaduan yang semakin diasah ketebalannya kini.

    ReplyDelete
  44. berikut adalah soalan soalan untuk semua terutamanya muslim palsu seperti kulaan.
    1)adakah benar seorang muslim yang bertindak kejam kepada orang bukan islam masih layak menjadi penmimpin?
    2)adakah benar seseorang islam yang bertanggujawap sepatutnya membela nasib orang bukan islam?
    3)adakah benar seseorang yang beriman tidak boleh bersikap perkauman walaupun dengan kafir?
    4)boleh ka ikut ajaran islam,kita buat keputusaan supaya mengasingkan rakyat kepada bumi dan bukan bumi?
    5)boleh ka di sisi islam menbenarkan sekumpulan rakyat yang tertentu menimati hak istimewa mengikut pembezaan warna kulit dan agama?
    6)mengikut ajaran islam,boleh ka seseorang itu dikurungkan tanpa bicara,seperti ISA?
    7)boleh ka islam belayan rakyatnya berasaskan warna kulit dan agama masing masing?
    8)boleh ka orang islam membuat keputusan yang tidak adil terhadap kafir tetapi ianya akan menguntung "orang kita"?

    ReplyDelete
  45. Salam Dato' Seri,

    Exco PKR dalam Kerajaan Negeri Selangor Ronnie Liu dan Iskandar A. Samad sekarang ini sedang bertelagah dalam isu roboh Kuil Sri Maha Kalliaman di Ampang Tasik, Selangor.

    Bagi menutup kesalahannya, Ronnie Liu telah memecat Timbalan Yang Di Pertua Majlis Perbandaran Ampang Jaya, Abdul Hamid Hussein.

    Bagi Iskandar, Ronnie telah menyalahgunakan kuasanya kerana menghalang tugas pegawai kerajaan daripada melaksanakan tugasnya.

    Ini bukan kali pertama Ronnie menyalahgunakan kuasanya dan mencari `kambing hitam' untuk menutup tembelangnya.

    Jadi tidak hairanlah kalau dia cuba menghalang tugas Polis daripada menyita sarang pelacuran di Puchong Indah.

    Sekali lagi bagi menutup kesalahannya yang melindungi sarang pelacuran Ronnie menyaman Dato' Seri untuk menunjukkan dia bersih dan tidak terlibat dalam aktiviti pelacuran.

    Kepada Ronnie Liu - `Bangkai Gajah tidak boleh ditutup dengan Daun Pisang'.

    Lawan Dato' Seri.

    http://Lahabau.Blogspot.Com

    ReplyDelete
  46. Just how the fukk do you call yourself KETUA PEMBANGKANG when U dont even have a seat anyway?

    still call yourself YB?

    My god, YB bullshit lah

    ReplyDelete
  47. I REPEAT,,,, mr toyol

    How do you got the guts to call yourself KETUA PEMBANGKANG when u dont even have a seat?

    You are YB of where are? sudah kalah teruk, mau panggil YB

    YB tidak malu toyol dalam hutan...

    ReplyDelete
  48. BLOG OWNER APPROVAL...

    MY FOOT, ISNT THIS KIND OF PENAKUT?

    YOU DONT MENTION THE LAWSUIT FROM TERESA KOK THAT WILL GO YOUR WAY

    100 MILLION WILL SUIT U FINE

    YOU UMNO BUGGERS ARE TOOO RICH ANYWAY...

    ReplyDelete
  49. Assalamualaikum dr

    Saye amat terkilan kpd bloger ikrak
    mengapa awak terlalu kurang hajar

    Kita baik ugama apa sekalipon tidak diajar(suroh) untuk memaki hamun kepada sesama manusia

    Janganlah awak terlalu taksub kepada sesuatu,sehinggakan awak tidak dapat lagi berfikir dengan baik,akal dan fikiran lah yg membezakan antara Manusia dan Haiwan,diharap bertindaklah sebagai Manusia dan bukan Haiwan dalam ape tindakan yg anda ambil,
    lainlah kalau anda anggap anda bukan Manusia

    Saye percaye kepada kita boleh tidak bersependapat didalam sesuatu hal,tapi kita tak boleh tidak sependapat dalam semua hal

    Malaysia mempunyai keunikan nya
    mempunyai masyarakat berbilang kaum
    Menjadi pemimpin kepada masyarakat yg berbilang kaum tak semudah yg anda sangkakan
    Begitu juga kita yg menjadi komponen masyarakat yg bebilang kaum, tahap toleransi kita juga kena tinggi, tapi ade batasan nya

    Akhirnya saye berdoa agar anda menjadi msyarakat yg tinggi tahap nilai budi dan toleransinya Aminnnn

    ReplyDelete
  50. salam DSKT, teruskan perjuangan dlm membela nasib melayu. DSKT harus menjadi pembangkang yg kuat supaya BN boleh menang dipilihanraya akan dtg. Di sini DSKT telah mengbongkar latarbelakang YB DAP, semoga DSKT dpt meneruskan perjuangan ini.

    ReplyDelete
  51. Salam DS,

    Teruskan perjuangan. Kita bersama-sama membela agama, bangsa & negara kita ini. Hari ini saya belajar pahit jerih untuk bergelar pemimpin. Dan yang pasti bukan mudah untuk bergelar pemimpin.

    Kami doakan agar Allah memberi pertunjuk dan dibuka jalan seluas-luasnya. Harap DS akan terus tabah mengharungi hari-hari yang mendatang.

    ReplyDelete
  52. SALAM HORMAT,
    semoga berjaya dengan perjuangan. Cuma sy minta DS tak terlalu menJAWA sangat.Orang nampak apa berlaku zaman DS MB dulu. Dengan RAHMAN PALIL,SATIM DIMAN,AMRAN KASIMIN dan banyak lagi.
    Baca nama pun dah tau. Sy Pun orang Tg.Karang,dulu kalau tak dari orang Jowo @ tak reti ngomong jowo jadi pilihan kedua pentadbiran DS.
    Sy sokong semangat DS utk membawa agenda Agama,Bangsa Dan Negara.
    Kepada SabahFan, DS khir toyo ni, ADUN Sungai Panjang la. dia tak kalah. Cuma tak dapat bentuk kerajaan je.

    ReplyDelete
  53. SALAM HORMAT,
    semoga berjaya dengan perjuangan. Cuma sy minta DS tak terlalu menJAWA sangat.Orang nampak apa berlaku zaman DS MB dulu. Dengan RAHMAN PALIL,SATIM DIMAN,AMRAN KASIMIN dan banyak lagi.
    Baca nama pun dah tau. Sy Pun orang Tg.Karang,dulu kalau tak dari orang Jowo @ tak reti ngomong jowo jadi pilihan kedua pentadbiran DS.
    Sy sokong semangat DS utk membawa agenda Agama,Bangsa Dan Negara.
    Kepada SabahFan, DS khir toyo ni, ADUN Sungai Panjang la. dia tak kalah. Cuma tak dapat bentuk kerajaan je.

    ReplyDelete
  54. Teruskan berjuang dato' , si racist daripada DAPig , ronnie dan teresa nampaknya penuh ketakutan sekarang bila tembelangnya dibongkar ..

    lihatlah bagaimana berbelitnya mulut betina Teresa dan menyalahkan utusan .. akhirnya mengaku mengenai 'makanan anjing' bila ditunjukkan video .. kalau tidak mampus takkan mengaku dan hanya tahu menyalahkan utusan. inilah cara golongan penipu daripada DAPig .


    To Sabahfan why be so idiot .. where are you all this time ??? hahahaha

    ReplyDelete
  55. dato seri teruskan usaha mantrabatkan bangsa melayu usaha gentar dgn ronnie liu dia bapa segala pusat pelacuran biar temblang pecah. pertemuan di jawi inn amat menarik minat saya mengenai hujah visi dan misi dato seri untuk menjadi calon ketua pemuda umno malaysia. dgn keperibadian islamik dato seri saya yakin dpt membawa pemuda umno disegani dan dpt menarik minat golongan muda.pada 12.10.08 pemuda umno nibong tebal akan tetap mencalonkan dato seri insyyaallah.hidup melayu,hidup dato seri

    ReplyDelete
  56. dr khir teruskan agenda mewakili suara orang melayu yang kian tengelam isu teressa kok dan roniee liu membuktikan dato seri adalah pahlawan melayu teruskan

    ReplyDelete
  57. dato sri usah gentar dgn ugutan hidup dato seri

    ReplyDelete
  58. teruskan usaha dato seri dalam menyampaikan suara orang melayu hidup melayu

    ReplyDelete
  59. Dr Khir,

    Sudahlah, rakyat Selangor sudah insaf dan tidak akan ditipu dengan cerita-cerita dongeng yang anda cuba mengutarakan. Sudah 50 tahun BN memerintah dan anda sendiri pun jadi pemimpin di Selangor untuk masa yang agak lama dan boleh memberikan impak kepada rakyat yang melarat.

    Tetapi, sekarang baru nak perjuangkan hak rakyat. Sudah terlambat, masyarakat sekarang bukan BODOH tetapi mempunyai akal untuk tahu siapa sebenarnya penipu dan hipokrit.

    Rekod kamu sebagai pemimpin dengan pembangkang sifar, hadiah penyapu, isu balqis, skandal tanah di Bandar Utama,isu botox dan banyak lagi tidak dapat disenaraikan disini.

    Tetapi sekarang bagus kerana anda hendak menjadi Ketua Pemuda, jadi nescayaemuda pun akan lingkup!Hidup UMNO!Sekian.

    ReplyDelete
  60. tahniah dan terima kasih dato.yess..yess..saman ronie liu ternyata menempatkan kakinya satu tapak kedalam pernangkap yang ternganga luas untuknya..mereka kerajaan "sementara" dap-pkr ni tidak sedar bahawa kemenangan mereka di selangor hanyalah dibantu oleh ahli2 umno yg berkelana..kerana tidak lama lg kita menyaksikan penyatuan melayu kembali dibwh tun mahathir..mereka masih tidak sedar dengan mandat mudah pru lepas..mereka sangat rapuh..kepada datuk seri khir..kami percaya dato seri adalah pahlawan melayu kuat yang tidak tahu mengalah berjuang di jalan Allah SWT.kepada dato seri,teruskan serangan keatas mereka,dedahkan kelemahan dan kepincangan mereka kepada rakyat.usah hulur kepala diluar jendela kalau takut bermain keris.!!akhir kata bt dato seri,teruskan risikan dan goodluck dlm pertandingan ketua pemuda umno.all the best.

    ReplyDelete
  61. to people like ikrak,anti-racist, and brian..this the reality check against people like you is the crop of your type is so minority nowadays.the number of you are diminshed since the a lot fracas made by certain selangor dap SAM's.so pity..you can tell by the number of people supporting DSKT in this blog.people like you never know how do we evaluate certain state government becoz you're lacks nationalism.you are the lesser type of Malaysian.sigh*for you,my advice is leave the sinking ship ASAP!! -P/s-susah nak cari utusan kat area bangi-kajang sekarang sebab cepat sangat habis.org berduyun beli macam beli tiket bas nk balik raya.weekend takyah cakap lah.kalau hari2 mcm ni kemponan eden..haii..

    ReplyDelete
  62. Datok tunjukan semua bukit....di makamah..harap siapa yang salah masuklah Jail......

    ReplyDelete
  63. Assalamualaikum wbt>>

    Tahniah DS. Saya penyokong PAS akan menyokong DS jika DS betul mencegah mungkar dan amr makruf.

    Kpd penyokong PKR n UMNO, pikirkan masuk PAS kerana matlamat PAS jelas.

    kepada DAP kafir Harbi jgn cabar ISLAM, Allah Taala sentiasa pelihara ISLAM. ALLAHUAKBAR

    ReplyDelete
  64. salam,
    dato seri, kita lawan sampai darah yang terakhir, melayu tetap bersatu kalau agama, bangsa dipijak-pijak, siapa lagi yang nak pedulikan bangsa kita sendiri, kalau bukan kita sendiri, ayuh lawan tetap lawan, KITA KUBURKAN MUSUH-MUSUH ISLAM DENGAN ILMU, KEKUATAN JIWA, TEKNOLOGI, EKONOMI, KITA BOLEH,yearghhhh!!!

    ReplyDelete
  65. Assalamualaikum Dato Seri Dr Mohamad Khir Toyo !,Salam bahagia,

    Pls read this ,kudos PR government @ http://www.wandering-troubadour.blogspot.com/ Pada pandangan saya kerajaan pemerintah ,umno dan sesiapa saja yg mahu melihat kita dihormati serta memperkukuhkan BN,Sila lah baca blog ini.

    Saya rasa kita perlu tukar/reform our BN,dan belajar lah dri mistake kita.

    apik

    ReplyDelete
  66. tok,saya harap pencalonan dato nanti dikhaskan utk mukhriz senadainya kuota tidak mencukupi.bukan apa tok,demi mengyahkan kebobrokan yg dilakukan oleh si kj tu.kalau tidak tambah teruk kita pru13 nanti.tolonglah tok,saya tidak sanggup menjawab di cawangan saya,sbb apa kj ni masih duk ataih lagi.tapi jika dato dpt pencalonan yg mencukupi dati MESTI berjuang juga supaya dapat ketua pemuda.

    dari pemuda umno cawangan 'akar umbi'
    kedah

    ReplyDelete
  67. maaf tok x dpt hdr td sbb jauh dr kL namun sy doakan tok dpt jd menteri kabinet jgk nanti d bwh abg nuar sekiranya x proleh pencalonan utk ketua pemuda umno...

    ReplyDelete
  68. SURAT TERBUKA UNTUK DS NAJIB - BAKAL PM M'SIA KE-6
    Kepada,
    YAB DATO' SRI MOHD NAJIB TUN ABDUL RAZAK
    TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA
    PUSAT PENTADBIRAN KERAJAAN PERSEKUTUAN
    PUTRAJAYA

    YAB Dato Sri,

    SURAT TERBUKA BERBENTUK NASIHAT, TEGURAN DAN SARANAN

    Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..

    1. Pertamanya saya ingin merakamkan setinggi-tinggi tahniah dan kesyukuran ke hadrat Allah s.w.t di atas kepercayaan dan ketulusan hati YAB Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi untuk menyerahkan kepimpinan No. 1 dalam UMNO dan juga negara kepada YAB Dato' Sri. Insya Allah dengan berkat dan rahmat Allah di atas segala jasa-jasa serta amal jariah yang telah dicurahkan oleh Allahyarham Tun Razak, arwah bapa Dato' Sri; negara Malaysia dan rakyat keseluruhannya akan berada dalam keadaan selamat, aman dan makmur seperti nama negeri asal YAB Dato' Sri iaitu Pahang Darul Makmur.

    2. Sebagai seorang anak jati negeri Pahang Darul Makmur, saya amat gembira dan turut tumpang bangga kerana tak lama lagi ( kurang lebih 6 bulan dari sekarang ), negeri Pahang akan dapat melahirkan semula seorang tokoh negarawan yang akan memimpin negara sebagaimana yang pernah dilalui oleh arwah bapa YAB Dato' Sri, Tun Abdul Razak Hussein. Negeri Pahang dan juga sebahagian besar kawasan pantai Timur seperti Terengganu dan kelantan akan turut mendapat faedah setelah sekian lama jawatan Perdana Menteri (33 tahun : Sejak 1976 -2009 ) diterajui oleh pemimpin dari pantai Barat sememanjung ( Johor dan Utara ). Kalau dikira sejak kita merdeka pada tahun 1957 hingga tahun 2009 nanti ( 53 tahun ), hanya jangkamasa 6 tahun sahaja pemimpin dari kawasan Pantai Timur Semenanjung menjadi Perdana menteri ( Zaman Tun Razak dari tahun 1970-1976). Selebihnya selama 5 tahun dipimpin oleh pemimpin dari negeri Johor ( selatan Semenanjung ) dan sebahagian besarnya selama lebih 40 tahun negara kita diterajui oleh pemimpin dari kawasan Utara semenanjung.

    3. Itulah sebabnya kenapa kawasan Pantai barat semenanjung lebih maju dan membangun berbanding dengan kawasan Pantai Timur ( Pahang, Terengganu dan Kelantan ). Nak dibanding pula dengan Sabah dan Sarawak, lagilah amat jauh ketinggalan berbanding dengan apa yang dikecapi serta dinikmati oleh penduduk di kawasan Pantai Barat Semenanjung.

    4. Justeru, surat terbuka yang saya tujukan kepada YAB Dato' Sri ini ingin mengketengahkan beberapa nasihat, teguran dan juga saranan kepada YAB Dato' Sri yang bakal menjadi Perdana Menteri Malaysia ke-6 pada bulan Mac 2009 nanti ( Insya Allah ), antaranya :

    4.1 Sebagai seorang yang bakal dipilih menjadi Presiden UMNO, YAB Dato' Sri perlu memperkasakan semula peranan UMNO di dalam kerajaan, iaitu parti mesti menguasai kerajaan dan bukannya kerajaan ataupun anak beranak serta menantu yang menguasai parti. Sejak kebelakangan ini, iaitu di bawah pentadbiran Pak Lah kita perhatikan UMNO langsung tidak mempunyai peranan di dalam menentukan dasar-dasar kerajaan. Perlembagaan Negara yang digubal sejak merdeka adalah hasil daripada prinsip-prinsip serta asas perjuangan UMNO yang kemudiannya dipersetujui oleh rakan-rakan dalam perikatan iaitu MCA dan MIC. Contohnya meletakkan kedudukan Islam sebagai agama persekutuan dalam perlembagaan. Ianya adalah selari dengan asas dan tujuan UMNO ditubuhkan iaitu untuk menegak, mempertahan dan mengembangkan Islam, agama rasmi negara serta menghormati prinsip kebebasan beragama. Justeru, janganlah pula YAB Dato' Sri nanti menjalankan sesuatu dasar ataupun polisi kerajaan berasaskan kepada kehendak keluarga seperti desakan isteri, anak-anak dan menantu dengan meminggirkan pandangan menteri-menteri kabinet dan Majlis Tertinggi UMNO.

    4.2 Firman Allah s.w.t yang bermaksud : " Peliharalah diri kamu dan keluarga kamu daripada terjerumus ke dalam neraka ". Sejak Perdana Menteri pertama hinggalah kepada Perdana Menteri sekarang ( Ke-5 ), kita perhatikan ke semua isteri-isteri Perdana menteri Malaysia dan juga termasuk anak-anak perempuan mereka tidak begitu berminat untuk memakai pakaian yang menutup aurat. Selaku Perdana Menteri dan juga Presiden UMNO yang memimpin sebuah parti terbesar umat Islam di negara ini sepatutnya isteri serta anak-anaknya menonjolkan imej budaya Islam dari segi pakaian dan juga gaya hidup sebagai seorang muslim yang soleh. Bagaimana kita nak selamatkan ummah dan masyarakat di negara ini daripada keredhaan Allah serta selamat di dunia dan di akhirat kalau ahli keluarga terdekat dengan kita sendiri tidak mampu untuk kita menegur dan mendidiknya supaya berpegang teguh kepada syariat Islam. Jadi, saya menasihatkan YAB Dato' Sri supaya memerintahkan serta mentarbiah anak-anak perempuan serta isteri ( Datin Sri Rosmah Mansor ) agar melaksanakan segera daripada sekarang tentang perintah Allah untuk menutup aurat ( khasnya bertudung kepala dengan sempurna - mengikut syariat Islam ).

    4.3 Saidina Umar Ibnu Khatab, Khalifah ke-2 pernah menutupkan api pelita di pejabatnya pada waktu malam ketika mana anaknya datang untuk berbincang mengenai hal keluarga. Ini kerana beliau tidak mahu menyalahgunakan duit baitulmal ( minyak yang menyalakan api pelita berkenaan ) untuk perkara-perkara peribadi. Saya menasihatkan YAB Dato' Sri agar dapat melaksanakan etika dan juga prinsip bersih yang diamalkan oleh Saidina Umar Al-Khattab ini dalam melaksanakan tugas sebagai Perdana menteri nanti. Jangan beri muka dan juga membiarkan anak beranak serta isteri kita menyalahgunakan kemudahan kerajaan serta harta negara untuk kepentingan peribadi dan juga keseronokan duniawi . Inilah satu pengorbanan dan iltizam yang perlu dihayati oleh YAb Dato' Sri selaku Perdana Menteri yang ke-6 nanti. Ini lah nanti yang membezakan YAB Dato' Sri dengan Kelima-lima bekas Perdana Menteri Malaysia yang lalu.

    4.4 Selaku Presiden UMNO nanti, YAB Dato' Sri adalah disaran dan digesa agar dapat mengubah semula sistem pemilihan dalam UMNO kepada bentuk yang asal, iaitu sistem pencalonan berasaskan kuota hendaklah dihapuskan. Cukup hanya sekadar dua pencalonan sahaja sebagai syarat asas. Ataupun kita ikut sahaja sistem penamaan calon yang diamalkan oleh Parti Gerakan Rakyat Malaysia (Gerakan ), yang mana sistem pencalonan untuk sesuatu jawatannya adalah amat mudah iaitu hanya mengisi Borang Pengesahan untuk menawarkan diri sebagai calon bagi sesuatu jawatan. Dengan cara ini, seseorang calon itu tidak perlu menjelajah ke seluruh negara, daerah, kampung dan rumah ke rumah bagi mendapatkan pencalonan. Gejala rasuah politik (Politik wang ) dapat dikurang serta dielakkan dan politiking dalam pemilihan UMNO dapat diharmonikan.

    4.5 YAB Dato' Sri perlu mengambil tindakan tegas dan radikal ke atas mana-mana sahaja kumpulan agama atau kaum yang bertindak ekstrim dan keterlaluan di negara ini sebagaimana yang ditunjukkan oleh kumpulan pelampau hindu iaitu Hindraf sejak akhir-akhir ini. Jangan pandang agama ataupun bangsa yang terlibat. Jangan ambil kira soal mereka itu orang Melayu ataupun Islam, India ataupun HIndu, Cina ataupunBuddha, kristian dan sebagainya. Asalkan mereka ini mengancam keselamatan negara dan juga keharmonian kaum serta agama di negara ini maka kita perlu bertindak tegas terhadap mereka. Kalau kita berani bertindak tegas kepada pelampau agama dalam masyarakat Islam seperti Al-Arqam, al-Maunah, Ayah Pin, Nasrul Haq dan banyak lagi, kenapa kita takut untuk bertindak kepada pelampau agama Hindu seperti Hindraf yang tak sedarkan diri tentang bagaimana nasib mereka kalau berada di negara asal mereka di India. Rakyat nak lihat ketegasan YAB Dato' Sri di dalam menangani isu Hindraf ini. Kalau perlu, jangan tunggu sehingga dilantik sebagai Perdana menteri, bertindaklah sekarang sebelum ramai di kalangan orang-orang melayu naik angin dan bertindak sendirian.

    4.6 UMNO itu cukup sinonim dengan Melayu dan Islam. Melayu tanpa Islam maka jadilah melayu itu seperti melayu di zaman tok nenek kita dulu yang beragama hindu, yang mana melayu yang beragama Hindu dahulu ( 700 tahun dahulu ) hanyalah sebagai suatu bangsa yang tidak berilmu dan bertamadun. Sebaliknya apabila bangsa melayu itu memilih Islam sebagai agama yang dianuti oleh raja, pemimpin dan masyarakatnya secara total maka umat melayu telah diangkat martabatnya menjadi bangsa yang maju pada zaman kesultanan melayu Melaka. Dengan Islam inilah maka Melaka sebagai negeri Islam pada ketika itu ( abad ke-14-15 ) telah terkenal sebagai pelabuhan perdagangan entrepot antarabangsa antara Timur dan Barat. Inilah hikmahnya apabila Melayu itu menerima Islam dan berpegang teguh kepada ajaran Islam. Justeru, kalau UMNO ingin menjadikan umat Melayu di malaysia ini menjadi lebih maju, maka YAB Dato' Sri perlu memperkasakan penghayatan Islam di kalangan ahli-ahli UMNO itu sendiri. JIka ahli-ahli UMNO masa kini dan akan datang menjadi lemah pegangannya kepada agama Islam, maka itu tandanya bahawa umat melayu akan menuju kepada kehancuran dan kemusnahan. Tegasnya, pemimpin dari kalangan UMNO yang hendak dilantik oleh YAB Dato' Sri nanti dalam kabinet kerajaan perlulah seorang yang kuat berpegang teguh kepada ajaran agama Islam. Tidak semestinya berlatar belakangkan pendidikan agama/arab ataupun seorang yang warak, tetapi cukuplah melihat kepada pemikiran, gaya hidup harian dan juga prinsip perjuangannya selari dengan syariat Islam. Begitu juga dengan semua pegawai Tinggi kerajaan yang hendak dilantik kejawatan penting di semua kementerian, hendaklah memenuhi ciri-ciri ini kerana merekalah yang akan melaksanakan agenda ummah, negara dan Islam dalam pentadbiran negara.

    5. Demikianlah nasihat, teguran dan saranan saya dalam surat terbuka ini kepada YAB Dato' Sri. Diharapkan agar YAB Dato' Sri menerimanya sebagai sesuatu yang positif untuk kebaikan agama, bangsa dan negara. Jika ada yang terkasar bahasa serta menyentuh perasaan YAB Dato' Sri, maka saya memohon ampun dan maaf di atas keterlanjuran itu. Saya doakan semoga Allah s.w.t memberi taufiq dan hidayah kepada YAB Dato' Sri.

    Sekian, terima kasih. Wassalam

    "SELAMAT BERJUANG"



    t.t
    ..............................................
    SHAMSUDDIN MONER EL-ASKAREY

    Tarikh : 10 hb Oktober 2008

    ( No. Tel : 013-346 4005 )

    ReplyDelete
  69. Aslmkm Dr,

    Saya menyokong dr sepenuhnya dalam isu saman ni kerana dap dan pkr ni mmg parti tak sedar diri, dia menang dlm pr 12 baru ni pun kerana saya bagi undi protes kpd UMNO/BN sahaja tapi kalu UMNO dah stabil balik pkr dap ni nnti makan habuk la atau sedut asap.

    Tapi pandangan peribadi saya datuk tak perlu tanding la ketua pemuda kerana sure datuk tewas begitu juga Khairi. Nampaknya tema Barrack Obama "Dare to Change" atau "Berani Berubah" oleh Datuk Mukhriz telah melanda pemuda dan jika ini benar maka datuk dan KJ akan menjadi mangsa. Datuk telah silap strategi sepatutnya Naib Presiden tu la harus jadi taruhan datuk. Pemuda perlu calun yg fresh spt Mukhriz dan kalu dilihat pencalunan pun datuk telah terkebelakang sangat jauh, betul pencalunan tidak semestinya menggambarkan keadaan sebenar tapi dlm kes Mukhriz ini petunjuk itu adalah BENAR.

    ReplyDelete
  70. kata anti-racist...

    "berikut adalah soalan soalan untuk semua terutamanya muslim palsu seperti kulaan"

    Sila lihat ayat di atas dan perhatikan "...muslim palsu seperti kilaan"

    Saya kurang faham maksub saudara 'anti racist' dengan ungkapan 'muslim palsu'. Adakah sudara ingin mengatakan bahawa saudara 'kulaan' bukan orang ISlam sebenar? Adakah terdapat muslim separuh-separuh? Tok guru mana ajar sudara? Saudara sendiri muslim yg bagaimana? Saudara sorang je ke yg boleh masuk syurga?

    Saya harap saudara tarik balik ungkapan tersebut. Jika tidak saya akan suruh Roni Liyu saman awak.

    ReplyDelete
  71. Salam...

    Kehairanan kenapa ada juga barua yang mahu pertahankan orang kafiq laknat sehingga mereka naik tocang...Bangkit dan bangun daripada tidur yang indah terutama yang berkata-kata bahawa kami membangun bersama Islam(senyap saja)entah-entah mulut mereka ini sudah dilaknat atau dapat habuan limpahan wang ringgit sehingga kini sepi.
    Mana jihad yang selalu bertakbir kerana mengkutuk-kutuk sesama Islam tetapi kecut dan lebih lembut daripada sotong.

    ReplyDelete
  72. Salam ...

    Perjuangan perlu diteruskan.....
    Jangan takut kepada Kafiq Laknat Rohnie and geng ini...

    ingat selendang merah akan kembali ...

    jangan biar kedajjalan mereka ini bermaharajalela...

    ReplyDelete
  73. Dengan keikhlasan dato`mempertahankan agama Islam, percayalah, Allah yang Maha Kuasa pasti memberi kekuatan dan kemenangan.

    Jika kita lihat saman-saman seperti Ronie Liu, Teresa Kok misalnya hanya bersifat tuduhan yang mengatakan pendedahan yang mengaibkan mereka tetapi jauh sekali menafikan kesalahan mereka.

    Saya juga mahu melihat pemimpin Islam lain seperti AnwarIbrahim, Husam Musa, Nizar, jika tidak bersuara lantang pun, janganlah senyap sahaja bila agama diperkotak-katik semata-mata kerana kepentingan.

    ReplyDelete
  74. Salam...

    Kepada yang bernama Islam tetapi bersekongkong denga kafir Laknat yang menghina Agama Islam...mai masjid pun pakai skrit dengan alasan balik kerja tetapi sembolik daripada itu ialah bahawa orang Islam tak boleh buat apa-apa pun hanya senyum saja....siapa berani pi tokong depan bertakbir dengan laungan azan...tentu tiada

    sebab sekarang ini kita ramai yang pengecut

    ReplyDelete
  75. السلام عليكم.
    سكارڠ اين كيت دكليليڠي اوليه اورڠ يڠ ڤناكوت،ڤڠچوت،ڤڠامڤو،ڤمبوهوڠ بسر دان مريك يڠ طمع سهيڠڬ تياد سياڤا براني ترهادڤ كافير لعنة يڠ مڠهينا اڬام اسلام.كمانا ڤمينڤين ڤرتي اسلام مليسيا يڠ مڠكاتاكن بهاوا اسلام اداله تونجڠ ڤرجواڠن اتاو تله دلماون دڠن ككايأن واڠ ريڠڬيت سرتا كريتا ميواه

    ڤڠيكوت ستيا ماسيه مناءيقي كريتا بوروق تتاڤي ڤمينڤين مريك برڬمبيرا كران داڤت ڤرڬي ك سلوروه دنيا.بيلا باليق كاوسن منچريتاكن تنتڠ كبوروكن اورڠ سداڠكن كبوروكن مريك دسمبوڽيكن كالاو اد يڠ چوبا بوچور رهسيا ڤاره منيمڤا.اخيرڽ ڤڠيكوت يڠ الڤا اين دڤربودوهكن دڠن جنجي ڤاسلو

    ReplyDelete
  76. Memang begitu tindakan orang DAP. Sudahlah buat salah, hendak menyaman orang lain untuk menutup kesalahan sendiri. Contoh terbaik B*B* tambatan DAP teresa kok. Utusan Malaysia sepatutnya boleh menyaman dia semula kerana tuduhan dia yang berniat jahat.

    HIDUP MELAYU HIDUP ISLAM HIDUP UMNO

    http://malaysiaheaven.blogspot.com

    ReplyDelete
  77. salam DR. KHIR, selamat dari menunaikn umrah, harap kembali dgn azam baru utk memperbaiki diri menjadi yg lebih baik, baiki kesilapan yg lepas, susuli taubat nasuha dgn penyesalan dan mohon keampuan kpd yg telah diperlakukan kesalahan, seterusnya bertekad utk tidak mengulangi kesilapan yg lepas...

    moga rakyat malaysia akan lebih berbahagia dgn pemimpin2 yg bertaubat dan melakukan kebaikan utk rakyat

    ReplyDelete
  78. YB Dato' Seri,

    Pertama sekali saya izinkan saya nak jawab si Sabahfan yang kurang bijak ni...

    Sabahfan, for your info, DS Khir Toyo is the State Assemblyman of Sungai Panjang in Selangor. He won the state seat in PRU 12 but BN lost the majority in Selangor. That is why he is still a YB but not YAB Dato' Menteri Besar Selangor. Sanahfan, you should get your facts correct so that your stupidity or shallow mind is not exposed. BTW, it is good for you to go back to school so that next time you can post a more 'intelligent' comment.

    Dah habis dengan Sabahfan ni, saya nak memberi pendapat pada Dato' Seri (DS)sedikit. Saya harap DS menarik diri dari pertandingan Ketua Pemuda Umno Malaysia dan sokong Dato' Mukhriz menentang si KJ supaya undi tak pecah. DS harus fokus untuk merampas balik Selangor dari PR di PRU yang akan datang. Jawatan tinggi di dalam parti akan kembali pada DS kalau DS berjaya menawan balik Selangor. Jangan biarkan TS Mat Taib keseorangan. Bantulah beliau dengan ikhlas demi nasib orang kita di Selangor. Saya harap DS sebagai seorang pemimpin yang matang dan berjiwa besar akan mempertimbangkan pandangan ahli Umno biasa ini. Terima kasih.

    Anak DEB

    ReplyDelete
  79. السلام عليكم....
    ستله لبيه امڤت بلس هاري كيت مڽمبوت عيد الفطري ماسيه اد لاڬي مريك يڠ بلوم راس كانصافن تنتڠ كبسرن الله سهيڠڬ ڬولوڠن كافير دڤرتاهنكن.تيدقكه كيت تاهو بهاوا ڬولوڠن كافير اين تيدق اكن رضا كڤد اڬام اسلام سهيڠڬ هاري قيامة.
    مريك يڠ هاڽ ڤنداي برموك-موك اونتوق ممستيكن كهنچورن اومت اسلام سرتا اڬام اسلام يڠ سوچي اين.د هارڤ داتوء سري دان راكن اسلام سموا مليهت دالم ديري سنديري اڤاكه كلمهن كيت سهيڠڬ كيت دڤربودوهكن اوليه مريك يڠ برتوڤيڠكن دمي كعاديلن دان كسراتأن سسام رعيت

    ReplyDelete
  80. Please remember there is ALLAH/GOD looking and hearing at what we do and say. We will face HIM and be judged.

    Say or write what you want to, just that, what is it your ulterior motive? (I am not commenting only on this posting)

    ReplyDelete
  81. Hello Dr.Khir


    You are a dentist. A dentist belongs to the minority-producers-slaves-workers-hirelings-employees-consultants group, that is all in a world economics driven by capitalism.

    Dentists have no political power whatsoever.

    Bankers-economists, Businessmen, Lawyers and Media executives own the world, Dr., we control the world, we will definitely inherit the world now or in the distant future for the sake of all humanity.

    The majority-consumers are the legal representative of all humanity,Dr.

    Lawyers in capitalism democracy system eat doctors and dentists for living like a leopard leaping upon and mauling down a gizelle in Africa safari.

    Do you understand this point, Dr.?

    You, Dr., belongs to the bottom half of human food-chain.
    The minority-producers-workers-slaves class.

    All the world's businessmen,lawyers and media executives have bankers-economists, the demi-god of fortune to thank for and be supported by them.

    Who do you have,you as a dentist?

    Who supports you,Dr.?

    Nobody, rite, then be quiet and accept your fate as a person who earn money from us, yes, for money is the worldwide majority-consumers' creation.

    Money always control production, Dr.

    Capitalists worldwide unite!! unite!!unite!!!

    Let the workers worldwide tremble at our victory march!!

    ReplyDelete
  82. Wang amat diperlukan dan penting bagi memperolehi kuasa dan menjadi pemimpin pada masa kini. Namun demikian, peranan wang itu telah disalahgunakan oleh mereka-mereka yang "berwang" untuk membeli kuasa. Kuasa seolah-olah telah menjadi barang dagangan dalam budaya politik tanahair masa kini. Oleh itu, sesuatu yang radikal perlu dilakukan supaya peranan wang ini digunakan dengan cara yang betul dalam memperolehi kuasa.

    Salah satu kaedah ialah mewujudkan Suruhanjaya pemilihan pemimpin tertinggi parti yang dianggotai oleh mereka-mereka yang terpilih dan menjadi wakil setiap bahagian masing-masing.

    Kaedah kedua ialah , memilih pemimpin yang mendapat undi kedua tertinggi dalam pemilihan jika ada pertandingan.

    Kedua-dua kaedah radikal ini diharap dapat membantu untuk menghalang politik wang dalam parti.

    ReplyDelete
  83. YB Dato' Seri,

    Sambungan dari komen saya di atas, saya rasa masih belum terlambat untuk DS menawarkan diri untuk jawatan ahli MT dan menarik diri dari pertandingan Ketua Pemuda. Saya yakin DS akan menang kalau bertanding untuk ahli MT. Kemudian DS boleh fokus untuk menawan kembali Selangor. Saya rasa kalau DS boleh menawan kembali Selangor, pemilihan seterusnya DS boleh bertanding jawatan Naib Presiden dan berjaya. Ini pandangan ikhlas ahli Umno biasa macam saya.

    Anak DEB

    ReplyDelete
  84. Teruskan berjuang Datuk Seri.
    Kalau datang Selayang, jenguk-jenguk kami.

    ReplyDelete
  85. kepada kulaan,
    tak baik komen begitu.tiada larangan bagi orang islam untuk bantu kafir.contohnya senang, kalau kafir dirompak oleh perompak yang kebetulan beragama islam,jadi kita tolang kafir ke?tolang perompak?ajaran islam adalah pilik di antara baik dan jahat,betul atau salah.bukan bedasarkan warna kulit atau agama seseorang itu.

    ReplyDelete
  86. Assalamualaikum Dato' Seri,

    Dengan perkembangan politik yang berlaku di negeri Selangor setakat ini saya mendapati ramai rakyat negeri Selangor kini kesal dengan pilihan mereka dalam Pilihan Raya Umum 2008 yang lalu. Ternyata tindakan pengundi-pengundi di negeri Selangor yang mahu "cuba -cuba tukar kerajaan" memakan diri mereka sendiri. Namun mungkin ini yang diperlukan oleh rakyat Selangor dan mungkin juga bagi UMNO SELANGOR.

    p/s: berani kerana benar...saya harap Dato' Seri Khir akan dapat menjadikan UMNO kembali memerintah di negeri tanah tumpah darah saya dan Dato' Seri ini...

    ReplyDelete
  87. Teruskan Berkhitmat & berjuang..

    Terus kan tunjuk kepincangan PR.. Mereka hanya menipu rakyat & hanya bertindak atas kepentingan & kuasa..

    ReplyDelete
  88. Dr.,

    Pembongkaran hendaklah dibuat dengan telus dan ikhlas.Dalam masa yang sama, bongkarlah juga perkara perkara lain untuk kepentingan rakyat.

    Yang penting, niat perlu tepat yakni membela nusa dan bangsa; bukan untuk meraih simpati dan kuasa.

    Apapun,kebenaran pasti akan terbukti akhirnya khusus bagi mereka yang teraniaya. Hanya yang bacul sahaja akan gagal dan takut dilambung ombak.

    Penganalisis jenayah kamal fnd
    019-2109999

    ReplyDelete
  89. Salam DS,

    Ape citer ni? Umno selangorpon KJ boleh beli? Org kg sendiri mukhriz boleh beli?

    Pastu buat plak mesyuarat suruh Umno selangor sokong pencalonan dari selangor...demokrasinyer...

    Inilah demokrasi terpimpin Umno...beli undi...ugut perwakilan utk dapat undi...

    Undi yang tak payah beli ialah undi untuk menjadi ketua pembangkang. Saya dengan senang hati akan mengundi untuk memastikan DS setidak-tidaknya kekal sebagai Ketua pembangkang di PRU akan datang...

    Wassalam...

    ReplyDelete
  90. I find that there are some people who writes
    "HIDUP MELAYU HIDUP ISLAM HIDUP UMNO"

    I believe this is inciting racism although he has his rights to practice freedom of speech. But that comes with responsibility.

    If Malays can shout out such phrase, they must be prepared that other races also have the right to shout out the same thing except for the race, religion, and the party. Only that would be fair for everybody.

    ReplyDelete
  91. BERLAINAN PENDAPAT ADALAH SESUATU YANG BIASA DALAM KEHIDUPAN. BERANI MANYATAKAN PENDAPAT DAN MEMBERIKAN KOMEN YANG JUJUR SANGAT DIHARGAI. TETAPI MENCANI DAN MEMAKI HAMUN BUKANLAH PERBUATAN YANG BERADAB DAN HANYA MENUNJUKKAN KERNDAHAN PEMIKIRAN DAN BUDI PEKERTI SESEORANG. BERIKANLAH KOMEN DENGAN FAKTA DAN ALASAN YANG WAJAR, INI AKAN MENUNJUKKAN KETINGGIAN AKAL KITA. JADIKAN RUANG INI UNTUK PERDEBATAN YANG MEMBINA. SAYA CADANGKAN KEPADA MODERATOR SUPAYA MEMADAMKAN SEGALA CACIAN YANG TIDAK MEMBERI MAKNA KEPADA SESIAPAPUN. DS. Dr.MKT, TERUSKAN PERJUANGAN.

    ReplyDelete
  92. Yang benar akan tetap benar. Pelindung kepada pelacuran memang tidak bermaruah. Pertahankan maruah negara. Kenapa penguatkuasa yang mencegah pelacuran ditegah menjalankan tugasnya?. Adakah peubahan peratuaran yang baru negeri di mana pelacuran di benarkan?

    ReplyDelete
  93. Dato, apasal tibanya pak lah melenting dengan chedek & Mahayuddin. Saya harapkan Mahayuddin dicalonkan lawan president mac nanti. Baru dia tahu siapa yg lebih kuat. Atau KULI dari Gua Musang ditabalkan lawan President, barulah berkerat rotan berakal arang.

    ReplyDelete
  94. Salam....
    Lihat perkembangan pemilihan Ketua Pemuda yang menunjukkan bahawa Dato Seri masih tertinggal dibelakang dan ini memberi satu cabaran supaya Dato Seri bertanding majlis tertinggi
    Lihat khairy Jamaluddin yang tidak disenangi terutama di Sabah dan dia juga tidak di sukai oleh ramai pemuda kerana peranan khairy dalam pembebasan Anwar serta kabinet kita.
    Kadang-kadang saya tertanya bagaimana isu-isu atau perkara yang menjadi rahsia dapat diketahui oleh orang luaq,jika tidak ada pembelot dalam kerajaan sendiri.Berita yang sahih walaupun diberi alasan yang sukar ditangkis menyebabkan kerajaan mendapat susah.
    Sikap orang kita terutama yang cepat tamak kepada kuasa /harta benda,pembelot,sanggup dirasuah kerana menolong orang bukan Islam/melayu sehingga kita susah telah tercatat dalam sejarah melayu

    ReplyDelete
  95. Judi, maksiat, arak dan dadah baru ada since 8 March 2008 ni ke...??? Masa zaman Dato' Seri dulu, unsur di atas tak de ke..... dan Selangor bersih dari segalanya

    Kilang Calsberg kat BT 3 wujud sebelum saya baligh lagi.....

    Kalau betul Dato' Seri memartabatkan Islam, saya akan berdiri di belakang Dato'. Antara wadah dan aqidah saya pilih aqidah. Tapi jangan pulak Dato' Seri cuma perjuangkan yang tertentu aje...

    p/s - Memandangkan kes saman RL dah jadi kes mahkamah, elok Dato' Seri tak payah ulas. Biar mahkamah yang tentukan.....

    ReplyDelete
  96. Assalamualaikum wbt>>

    Tahniah Dr Khir kerana menegakan yang hak. Itu baru lelaki pejuang sejati.

    Teruskan perjuangan menegak makruf mencegah mungkar. Kepada DAP KAFIR HARBI jangan ingat PAS, UMNO n MELAYU KEADILAN nak senyap sahaja.

    LAWAN TETAP LAWAN

    ReplyDelete
  97. Tak kan dah berhenti menulis dah DS? mana wawasan Bakal KP? asyik yang lama je.Bila nak keluar isu baru?

    ReplyDelete
  98. kelakar..
    puji melambung...
    ada yg kata beliau akan jadi ketua pemuda?
    kelakar..
    Dato Mukhriz lah..
    kelakar..
    pembodek2 percaya pada berita hairan lagi menghairankan..
    percaya bulat2 pada media itu..
    kelakar..
    pembodek kata ada ura2 rakyat selangor kesal menukar kerajaan?
    kelakar..
    apa buktinya..?
    hanya minoriti kah?
    kelakar..
    xberfakta..
    kelakar..
    Khir toyo xkkan jadi ketua pemuda nanti..
    percayalah.
    maaf saya sebagai pembangkang menumpang ruangan anda disini..
    akhir kata
    ~BUKALAH MINDA ANDA,BUKALAH MENTALITI ANDA TERHADAP PR~

    SALAM

    (Firdaus-AMK-PKR-JOHOR)

    ReplyDelete
  99. Mana2 pemimpin politik di malaysia ni,bila dah berkuasa benda haram jadikan halalnya,mahupun BN/UMNO or PR,sedap mulut saja di dgr,mata aku tetap sakit melihatnya..

    ReplyDelete
  100. TUAN

    KENAPA PENCALONAN BAHAGIAN TIDAK DIGUNAPAKAI SEBAGAI KEPUTUSAN MUKTAMAD

    Sekarang demam pemilihan dalam umno telah hampir 'kebah'. Setiap bahagian umno sibuk dengan pencalonan masing-masing dalam proses mancari pemimpin mereka yang paling 'afdal' yang dirasakan paling sesuai bagi memimpin mereka.


    Persoalannya ialah, adakah suara setiap bahagian ini akan selari dan seiring dengan pemilihan bulan Mac yang akan datang. Kenapakah pencalonan bahagian ini tidak digunapakai sebagai keputusan muktamad pemilihan pimpinan umno. Manakala perhimpunan bulan mac ini eloklah hanya sekadar perhimpunan untuk meraikan mereka yang telah dipilih.


    Bukankah pencalonan bahagian ini merupakan suara akar umbi yang paling tepat dan merupakan gambaran yang diinginkan akar umbi. Sekiranya ada usaha melobi melalui bahagian tidak kiralah samada melalui politik wang, janji projek dan sebagainya, dirasakan keberkesanannya agak terbatas. Ini kerana skopnya yang besar dan luas meliputi seluruh bahagian diseluruh negeri.


    Terdapatnya banyak laporan pencalonan bahagian dimana suara pimpinan bahagian dan ahli-ahlinya tidak selari, tetapi akhirnya suara ahli yang dipilih. Masalahnya ialah apabila pengundian dibuat pada perhimpunan Mac nanti, perwakilan bahagian yang beberapa orang itulah yang akan membuat pengundian semula. Pada peringkat inilah usaha melobi ataupun politik wang oleh calon jika dilakukan akan berjaya dengan cemerlang dan gemilangnya.


    Ini kerana perwakilan yang jumlahnya lebih kurang 2500 orang inilah akan menentukan pimpinan parti. Seolah-olahnya pencalonan bahagian tidak berguna. Bukankah pencalonan bahagian adalah sia-sia dan membazir masa jika suara perwakilan pada Mac nanti tidak sama dan selari dengan pencalonan akar umbi.


    Satu lagi yang dirasakan perlu diubah ialah jarak masa antara mesyuarat bagi pancalonan setiap bahagian ini tidak boleh terlalu jauh. Paling molek sekiranya dijalankan serentak. Ini bagi mengelakkan keputusan pencalonan satu-satu bahagian digunakan sebagai 'inspirasi' pencalonan bahagian lain. Ini terutamanya pencalonan bahagian presiden dan timbalan presiden yang bakal digunakan oleh bahagian lain atas alasan selari dengan pucuk pimpinan. Kaedah dan caranya boleh diperhalusi kemudian.


    Pencalonan oleh bahagian ini menjadi sangat penting apabila sistem kuota mula diperkenalkan sejak peristiwa pemilihan tahun 1987 dulu. Dirasakan sistem ini elok, tetapi haruslah diperkemaskan sebagai pemilihan oleh bahagian tetapi bukannya pencalonan untuk layak bertanding sahaja. Pencalonan oleh bahagian eloklah digunapakai sebagai proses pemilihan yang muktamad.


    Lihatlah pada peristiwa tahun 1987 dimana Dr Mahathir menerima pencalonan lebih 2/3 daripada bahagian. Lojiknya tentulah beliau tidak ada aral yang melintang lagi. Tetapi bila pemilihan dibuat seperti yang termaklum Dr Mahathir nyaris-nyaris tewas tersungkur.


    Bagi kali ini pemilihan pimpinan ketua pemuda paling sengit terutamanya antara Khairy vs Mukhriz. Gambaran awal menunjukkan Mukhriz ada 'dihati' ahli pemuda. Tapi yakinlah Khairy tidak akan berpeluk tubuh dengan senyuman manja dengan 'signal' yang pemuda bahagian berikan. Tentunya usaha melobi akan dilakukan dengan apa cara sekalipun.


    Percayalah kita bahawa sistem yang diamalkan ini sebenarnya menyemarakkan politik wang menjadi lebih membarah dan bernanah. Yang menang pencalonan akan berusaha untuk menterjemahkan pencalonan itu kepada kemenangan sebenar dengan apa cara sekalipun. Yang tewas pencalonan, tapi layak bertanding juga akan berusaha dengan apa cara sekalipun, supaya kemenangan dipihaknya.


    Semua dan segalanya ini apa lagi kalau tidak dengan wang. Makanya politik wang akan dapat dihapuskan. Jawapannya tentulah sangat-sangat mustahil, akan hanya merupakan retorik sampai bila-bila.


    Eloklah pemilihan dua kali ini yang tidak berapa cerdik ataupun dalam bahasa yang mudahnya 'bodoh' ini dihentikan supaya matlamat perjuangan umno kembali dilandasannya seperti yang difalsafahkan dalam perlembagaan perjuangannya demi kelangsungan umat melayu seperti yang dinyanyikan pimpinan atasan.

    Posted by donmny

    ReplyDelete
  101. assalamualaikum wbt>>

    Sekarang bukan masalah perkauman tapi ISLAM dicabar, berani TERESA kerana kita orang Melayu Islam kurang sensatif.

    DAP kafir Harbi jangan harap kami duduk diam jika ISLAM dicabar, ingat PAS, UMNO Keadilan adalah Melayu Majoriti

    ReplyDelete
  102. Salam Dato Seri,

    We all know about the warmongering, self promoting, incompetent leaders in the malay society.

    Keep it up Dato seri dont be ignorance like other so-called a malay leader.

    Heathrow..

    ReplyDelete
  103. salam
    dato seri..
    tahniah atas dapat bertanding untuk ketua pemuda malaysia. pemimpin melayu harus ada mentaliti perjuangan yang kukuh untuk membantu kaum melayu secara amnya. sy dari kawasan parlimen ampang menyokong penuh hasrat dato seri. mengenai penghargaan penyapu? bagi saya itu adalah satu cara untuk menyedarkan. tapi di salah ertikan. biasalah PHD banyak dato seri. dalam selangor pun tentu ada org yang tidak suka dato seri menjadi menteri besar. baling batu sembunyi tanganlah.. takpe biarkan mereka. tuhan maha adil. semoga berjaya

    ReplyDelete
  104. semoga berjaya menjadi ketua pemu umno malaysia

    ReplyDelete
  105. sokong dengan anti racist.
    Saya lebih rela bergelar Islam dari bergelar Melayu yang bersifat perkauman.Allah untuk Islam bukan untuk Melayu. Cuba kita fikirkan bagaimana kita mahu menyeberkan syiah Islam kalau kita bersifat perkauman.Dakwah cara Rasullah. Rasullah bukan orang Melayu, baginda tidak ada naluri perkauman. Bodohla kita kalau asyik mendabik dada dengan nama Melayu. Islam adalah martabat manusia sejagat

    ReplyDelete