Nota Kepada Pembaca

Saya mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya tulis dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elak membuat komentar menggunakan perkataan-perkataan buruk, bersifat hasutan, fitnah atau menyimpang dari topik perbincangan. Bagi para sahabat yang menulis komen tanpa nama harap dapat menyatakan nama panggilan di akhir komen bagi memudahkan proses komunikasi. - Dr Mohamad Khir


Sunday, February 14, 2010

Selamat Tahun Baru Cina

Saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina (Gong Xi Fa Cai) kepada seluruh masyarakat kaum Cina di negara ini. Semoga kita semua dapat terus hidup dalam suasana harmoni, bertolak ansur dan saling memahami antara satu sama lain.

6 comments:

  1. Dalam kaum Cina menyambut Tahun Baru Cina(Gong Xi
    Fa Cai),tahun Harimau...,kita jangan lupa ada ADUN DAP(NG SUEE LIM @ SUWEH LIM),yang telah didapati melanggar seorang pelajar UiTM yang masih KOMA...!!!
    KALAU BETUL CINA KEPARAT,Suwehh Lim ni yg punya
    ANGKARA,kawan rasa kita pegi piket
    kat rumah dia,kita BELASAH aje si-bedebah ni...!!!ADUN ke tak adun ke, apa PEDULI..!!!Kalau dah langgar orang sampai KOMA,dan dia pulak memandu dalam keaadaan MABUK,
    NO WAY HOZEH....TIME to get TOUGH,
    MAN...!!!ADUN nilah jugak yg telah
    meneLANJANGkan pasal rumah YB Khir Toyo...!!!Sekarang,kita bukan saja
    TELANJANGkan dia,kita TERAJANG dia,biar dia tau MIM-POWER...!!!!TIU NA SENG,ADUN BERSALAH...!!!

    ZORROTEAM MALAYSIA

    ReplyDelete
  2. Salam DS,
    Saya rasa DS ni ada problem sikit tentang politik....Yg DS ni memaparkan komen Zorro ni semata-mata utk tujuan apa???Mungkin DS tak nampak apa masalah DS setelah memaparkan komen ini,tapi saya harap DS tak terikut perasaan utk menjatuhkan balik org seperti ini.....!!!!KITA NAMPAK!!!
    Saya harap DS yg pernah sebagai MB selangor dulu jgn berkira sangat dgn musuh politik DS,tunggu aje result mahkamah yg DS sue kat dia tu!!!
    Saudara Zorro boleh jugak(walaupun dakwaan tak serious) di dakwa kerana komen saudara zorro tu berbau ugutan dan mengajak org lain pukul Adun tu....!!!
    Ingat sikit ajaran agama maka kesabaran tu boleh ditenteramkan!!!Insaf sebelum apa2 isu besar berlaku!
    Mungkin DS tak setuju komen saya,tetapi apa yg saya nampak tak betul,jadi saya tegur dan beritahu DS!Samada DS terima ataupun tidak,terpulanglah kepada DS!

    Sekian!

    ReplyDelete
  3. Datok Seri, Apa macam dengan jalan Sabak Bernam / Bagan Terap.. Tahun Baru Cina.. Tahun Baru Cina jugak.. kemudahan di kawasan sendiri kena jaga laa datok. Saya dah terpaksa tukar absober kereta.. baru 3 bulan saya lalu lalang kat situ.. jalan sg besar ke bagan terap pun macam zaman jepun punya jalan.. bodoh sangat ke pengundi-pengundi datuk ni.. kemudahan sendiri pun tak tau nak nilai.. elok ke hancai.. kesian betul saya dengan orang-orang bendang sekitar sg besar/sg panjang di bodoh-bodohkan pemimpin mereka.. Dulu masa datuk jadi MB dulu.. tak ada pikir ke datuk bab ini. La ni dah takda kuasa baru nak berkhidmat dengan orang kawasn sendiri.. porahh!!

    ReplyDelete
  4. Selamat Tahun Baru... tahun harimau mengikut kalender lunar Cina. Harap-harap harimau tak cuba baham penjaganya

    ReplyDelete
  5. Bagus la tu...aku langgar kau, kau langgar aku... aku sepak kau... kau sepak aku... aku belasah kau... kau belasah aku.... aku telanjangkan kau... kau telanjangkan aku.... aku raba bini kau.. kau raba bini aku... dah mcm hukum qisas.... pastu... polis boleh pencen and mahkamah tutup ... semua boleh buat hukum sendiri....

    Ajaran Islam ke mcm tu....

    p/s The above statement is free from any political mileage...

    ReplyDelete
  6. Salam DS,
    Saya tertarik dgn berita dari Thestar hari ini yg CM penang menjemput Pak Lah dan TPM utk sertai perarakan perayaan Maulidur Rasul di penang....semata2 tak memahami berita sebenar pi komen yg bukan2...Terikut dgn UTUSAN MALAYSIA...!!!Persatuan Melayu penang yg mengeluarkan statement tersebut yg sememangnya bertujuan politik.......hairan betul sejak kejatuhan pemerintahann di beberapa negeri oleh parti politik terbesar negara kita ni...seolah-olah banyak isu politik pulak terjadi...yang peliknya tentang ketuanan Melayu di negara kita ni.....kononnya terjejas akibat pihak pembangkang menjadi pemerintahan...mestilah...yg pengundi melayu dinegara ni hampir dekat 65%...mestilah targetnya tepat sikit....yg jelas sekali di penang kononnya melayu dipinggirkan(macam semasa pemerintahan Koh tu melayu tak dipinggirkan)...kakakaka!!!50 tahun tak cakap melayu dipinggirkan di penang,tetapi baru setahun PR memerintah...berita kaum Melayu dipinggirkan...!SAYA CABAR ZAID HAMIDI SUPAYA PENGERUSI JAWATAN BN DI PENANG DIAMBIL BALIK OLEH UMNO...KALO DIA BOLEH BUAT...SAYA UNDI BN PADA NEXT ELECTION...INSYAALLAH SAYA DAPT PULANG PADA MASA ELECTION!!!KALO DIA DAPAT BUAT,MAKA SAYA YAKIN UMNO SEMEMANGNYA BERHASRAT BELAH NASIB ORG MELAYU DI PENANG!!!

    Sekian

    ReplyDelete