Nota Kepada Pembaca

Saya mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya tulis dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elak membuat komentar menggunakan perkataan-perkataan buruk, bersifat hasutan, fitnah atau menyimpang dari topik perbincangan. Bagi para sahabat yang menulis komen tanpa nama harap dapat menyatakan nama panggilan di akhir komen bagi memudahkan proses komunikasi. - Dr Mohamad Khir


Thursday, May 19, 2011

Mendoakan Kesihatan Dr. Mahathir

1. Saya dimaklumkan Tun Dr. Mahathir Mohamad dimasukkan ke Institut Jantung Negara (IJN) pada pagi semalam.

2. Marilah kita bersama-sama mendoakan kesejahteraan negarawan negara ini. Semoga Allah terus melimpahkan rahmat dan rahim-Nya ke atas kesihatan Tun Mahathir dan pulih semula dari jangkitan paru-paru yang dihadapi beliau.

19 comments:

  1. Marilah kita bersama sama...Amin..

    ReplyDelete
  2. Apakah hukom mendoakan kesihatan seorang yang zalim..angkoh..dan terlibat dalam salahguna kuasa seperti rasuah dll untuk tujuan peribadi, kaum keluarga dan kroni.

    Saya rasa berdosa besar. Baik suruh Mahathir bertaubat dan minta maaf drp orang2 yg beliau telah aniaya termasuk menkhianati amanah yg telah diberikan kepada nya. Ini lebih afdal.

    ReplyDelete
  3. Sdra Toyo :

    Perlu ke doa ni sdra hebohkan seantero dunia. Angkat tangan dan pohon ke hadrat Illahi serta berdoa sahaja ler. Atau ada udang balik batu?

    Anti Hipokerasi

    ReplyDelete
  4. InsyaAllah ramai rakyat mendoa agar kesihatan Tun didalam keadaan yang baik, dan Allah sentiasa disisi orang beriman, AMIIIINNNNN :

    ReplyDelete
  5. Salam,

    anon 9:19am adalah contoh jelas tentang kejayaan Anwar Ibrahim melahirkan manusia-manusia yang sakit dan berpenyakit.

    Kita juga tidak perlu mengharapkan apa-apa doa daripada orang bermasalah seperti ini. Sama seperti Anwar, golongan ini dijadikan Allah hanya untuk 'dijadikan sempadan' bukan untuk dijadikan teladan.

    Tanpa doa dia/mereka, masih ada berjuta rakyat lain yang sentiasa mendoakan kesihatan dan kesejahteraan Tun.

    Hanya jauhari mengenal maknikam.
    Dan hanya lalat dan langau mengenal DSAI.

    ReplyDelete
  6. semoga cepat sembuh!! info tentang Dr. Mahathir di SIHAT SELALU - Rahsia Muda Dr. Mahathir

    ReplyDelete
  7. ko nak suruh tun taubat?...ape kata kau pun bertaubat ...bukan kerja ko nak jatuhkan hukum kat manusia lain...syurga neraka bukan hak kita nak tentukan...lain la ko ni nik aziz..ngeh ngeh ngeh

    ReplyDelete
  8. Anon 9:10am, alangkah biadap dan angkuhnya saudara. Jika benar Tun M bersalah sepertimana tohmanan saudara rasanya saudara tidaklah boleh bersikap sebegitu. Nampak terlalu bodoh sombong dan kurang ajar dan rasanya ibubapa saudara amat malu mempunyai anak seperti saudara.

    ReplyDelete
  9. Insyaallah semoga TUN M cepat sembuh. sebagai umat Islam perbezaan fahaman politik seharusnya di ketepikan.

    ReplyDelete
  10. ooo.. semuanya marah bila kesihatan mahathir dipersenda.. tapi korang tak marah pulak bila ulamak di caci, di maki, dihamun, digelar dengan pelbagai gelaran.. oooo tak dak bukti orang melayu UMNO mencaci ulamak, tuan guru, pejuang islam dan orang yang tak sehaluan dengan melayu UMNO yek.. kekadang meluat betui melihat gerombolan ni.. kekadang melayu UMNO ni mudah lupa sebagaimana madah pujangga mahathir dulu-dulu tu.. Apa yg tak dikata oleh mahathir kepada pimpinan PAS terutama Nik Aziz.. lu fikir sendiri lahhh

    ReplyDelete
  11. siapa mahathir cuma bekas pm lain tarak apa apa mati bawa kain putih je

    ReplyDelete
  12. salam,wahai orang Melayu sedarlah bangsa ku, bersatu lah sebelum terlambat. Jangan sapai menang sorak kampong tergadai. Biar putih tulang jangan putih mata. BERHATI-HATILAH BERBAIK DENGAN MUSUH. FIKIR2 KAN LAH.

    ReplyDelete
  13. Siapa kata Tun M zalim??Sbb dia masukkan Anwar ke penjara???Come on lah,pakai otak..Ada Tun M buat korang menjelanak tak makan??tak ke sekolah??takde keje??takde rumah??bodoh sombong korang ni..sejak Tun M memerintah takde lagi rakyat malaysia mati tak makan bodoh...

    ReplyDelete
  14. Kulaan Niring said...
    Anon 9:10am, alangkah biadap dan angkuhnya saudara. Jika benar Tun M bersalah sepertimana tohmanan saudara rasanya saudara tidaklah boleh bersikap sebegitu. Nampak terlalu bodoh sombong dan kurang ajar dan rasanya ibubapa saudara amat malu mempunyai anak seperti saudara.


    mak bapak hang
    tak malu ke ada anak macam hang

    ReplyDelete
  15. matpanah
    anda pulak contoh dia atas kejayaan
    umno yang menjajah rakyat...
    anda patut tukar nick anda ke
    mat punah

    ReplyDelete
  16. Anon 12:39,

    Tak mengapalah kalau UMNO menjajah saya. Sekurang-kurangnya saya dijajah oleh bangsa saya sendiri bukan oleh segala macam anasir luar yang berlindung di sebalik slogan demokrasi, liberalisme dan pluralisme.

    Seribu kali tukar nama pun, pendirian saya tetap sama; pembohong sampai bila-bila pun tak layak menjadi memimpin saya; biarlah dia memimpin orang-orang yang sakit dan berpenyakit seperti saudara.

    Terima kasih

    ReplyDelete
  17. anon 9:19,9:32, 6:33, 12:39 Jutawan Internet taik kucing ko semua ni sebenonya anak kurang ajar. ya lah mak bapak ko kurang ajar ko orang semua jadilah ko semua kurang ajar. Ada paham...

    ReplyDelete
  18. Manjung,

    kalu sudah hati tu hitam xguna nk kata apa2..yg jutawan internet tu xsedar ke sapa yg kenalkn internet ni sampai dia jadi jutawan..pok nik ke sape? Nk tuduh jgn main ckp tapi beri lah bukti..perangai sebijik bingai nk mampos..ulama apa dlm pas tu..dari segi rupa je janggut lebih xde maknanya..ulama mana yg mulut macam longkang?ngutuk org sesedap rasa..islam ajar mcm tu ke?ke isle versi pas..sape kita nk jatuhkn hukum pd org?

    ReplyDelete
  19. Hanya Allah memiliki kesempurnaan.

    ReplyDelete