Nota Kepada Pembaca

Saya mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya tulis dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elak membuat komentar menggunakan perkataan-perkataan buruk, bersifat hasutan, fitnah atau menyimpang dari topik perbincangan. Bagi para sahabat yang menulis komen tanpa nama harap dapat menyatakan nama panggilan di akhir komen bagi memudahkan proses komunikasi. - Dr Mohamad Khir


Wednesday, June 15, 2011

Terima Kasih Kepada Rakan-rakan bloggers

1. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada rakan-rakan blogers yang memberi liputan lebih seimbang kepada perbicaraan saya terutama Mykmu.net, RBF Online, Gap, Parpukari, Papagomo, medan-info, keris putera, Flyingkiick dan banyak lagi.

2. Saya juga ingin mengucapkan terima kasih kepada rakan yang melaporkan perbicaraan saya di Facebook. Saudara-saudari boleh mengikuti secara langsung dengan mencari page "LIVE Perbicaraan Dr Khir Toyo" di dalam Facebook.com

3. Sekian terima kasih.

31 comments:

  1. Salam DS,

    Semoga diakhirnya DS akan dapat kejayaan. Jangan risau dan yakin la pada diri sendiri, yakinla pada bantuan allah.

    Jz, Brisbane.

    ReplyDelete
  2. YB Dato',
    Kami rakyat sentiasa bersama dgn Dato'. Perbicaraan tersebut adalah jelas dan nampak dari awal pertuduhan saksi adalah amat meragukan.
    Harap YB Dato' bersabar menghadapi ujian ini. Kami yakin YB Dato' berada dipihak yang benar.

    ReplyDelete
  3. Nampaknya datuk sudah dikorbankan sebagai kamping hitam oleh UMNO didalam menghadapi pilihanraya umum ke 13 nanti. Sebab tu ianya sudah jadi begini... cantas mencantas dalam UMNO...

    ReplyDelete
  4. saya telah mengikuti perbicaraan Dr melalui akbar arus perdana dan juga halaman blog saya dapati ulasan pihak akbar arus perdana amat meleset hanya tulis apa pihak pendakwa soal dan saksi jawab kalau beginilah caranya lama kelamaan orang akan percaya akbar arus perdana sama seperti akbar harakah yang hanya melapor berita disebelah pihak sahaja

    ReplyDelete
  5. Kat mana boleh apply kerja sebagai MB Selangor.. Boleh buat banglo 6 juta..

    ReplyDelete
  6. harakah memang surat khabar PAS.utusan dikatakan surat khabar melayu....hakikatnya utusan surat khabar UMNO.

    (mamat shah alam)

    ReplyDelete
  7. banyak nya duit dato seri......masa jadi mb gaji berapa?tu lah bila dibei amanah kena jaga amanah..tuhan akan persoal semua setiap sen yang kita dapat dan kemana kita belanja..

    ReplyDelete
  8. Akhbar arus perdana sudahpun melapor berita disebelah pihak UMNO/BN sahaja sekarang ini, tiada kebabasan berakhbar... Bila akhbar bersikap begini, itu mencerminkan mereka yang kontrol akhbar ni punya pandangan... Datuk Khir sedang dikorbankan oleh UMNO untuk menghadapi PRU13... Situasi yang sama juga sedang dihadapi Anwar... perbicaraan liwat tu sama mengarut dengan perbicaraan Datuk khir ni...

    ReplyDelete
  9. Wah! Banyak betul duit saudara. Saya amat suka masa saudara mula-mula naik dulu. Saya pun percaya saudara cuma di'kambing hitamkan' oleh atasan saudara. Tapi banyak betul duit saudara ya....

    ReplyDelete
  10. kalau xada angin,mcm mane pokok boleh bergoyang.skrg ramai org yg berfikir jahat wujud.apa puncanya.DUIT.kenapa duit,utk membeli barang2 keperluan pun xmampu.apa puncanya?PEMIMPIN.siapa yg lantik pemimpin itu,anda semua.so fikir2 kn la.kes2 seperti ni xperlu diambil tahu.kes2 yg besar melibatkn hak dan kesenangn kita yg perlu dititikberatkan.ingatlah.kiamat sudah dekat.ketibaan dajjal sudah mula ada.mari kita bertaubat atas kesalahan kita.ISLAM ITU INDAH

    ReplyDelete
  11. Inilah masanya rakyat dpt menilai pemimpin!

    ReplyDelete
  12. Keterangan Saksi utama telah menampakkan dia seorang pembohong...semoga Datuk sri Khir berjaya akhirnay nanti...

    -Jay-

    ReplyDelete
  13. Simpati dengan DS Khir dengan keterangan U-Turn oleh saksi Pendakwa selepas dibebas dari tuduhan tempohari. Mana-mana laporan berita samada milik BN atau pembangkang menjurus kepada keterangan saksi yang tidak berpihak kepada DS.
    Pada saya, DS telah membiarkan diri difitnah bila membeli aset yg mahal semasa berkuasa... Biarlah ia jadi pengajaran kepada semua, insyaallah

    ReplyDelete
  14. Doa kami bersama DS, Allah swt akan tunjukkan kebenaran.

    ReplyDelete
  15. Terima sajalah keputusan mahkamah. Untung sabut timbul untung batu tenggelam.

    ReplyDelete
  16. Bloger Mahaguru58 ada tulis tentang Dato Seri. Ia merujuk pada Surah Al Baqarah ayat 188. Cuba DS tengok. Betul juga bhwa DS dah makan harta saudara seagama Ds secara tk adil. apa komen ds?

    ReplyDelete
  17. Tu lah DS,semasa berkuasa dulu jgn riak sgt spai jatuhkan airmuka org dgn hadiah penyapu. Masa hadiah penyapu itu diberikan, saya dah agak satu hari nnti DS akan terima balasan kehinaannya. Istigfarlah byk2 mulai skrg. Semoga itu satu iktibar sebaik2nya utk DS. Masa kita ada kuasa semua org suka dan sokong kita. Bila kuasa sudah tiada kita tidak lagi dipandang oleh manusia yang rakus dan tamak haloba itu adanya. Manusia yg saya katakan ini sebenarnya ramai disekeliling DS. Nasihat saya kembalilah kpd Islam sebenarnya. Amin

    ReplyDelete
  18. Takada apa2nya Dato' selagi dibeli pada harga Market value quoted by professional valuers.

    ReplyDelete
  19. apa punya komen anon 8.59pm. Nampak sangat bersandarkan hasad dengki. Cuba anon 8.59pm tanya Bekas Banduan Sg Buluh, mana dia dapat duit sebegitu banyak sampai mampu buat rumah yang besar mcm istana.

    Dah dijelaskan dalam mahkamah, Dr Khir beli rumah melalui pinjaman bank HSBC. Pembelian dibuat selepas penilaian oleh Rahim & Co membuat penilaian semasa. Jadi apa masalahnya?.

    ReplyDelete
  20. Anon 4.59pm dan anakampung,

    Agak-agaknya dimana Tan Sri Khlaid Ibrahim dapat duit untuk bayar hutang beliau pada Bank Islam yang berjumlah RM 66.3 Juta. Jika nak harap gaji MB + elaun sekitar RM 60K/bulan apakah cukup?.

    ReplyDelete
  21. ni baru cerita MB selangor ada banyak lagi MB UMNO mesti paling kurangpun ada rumah 2 juta punya harga...

    ReplyDelete
  22. ex-Dato ex-MB jangan Risau kalau apa2 pun terjadi nanti kalau dah takde keja ex-dato boleh apply buat locum kat klinik saya... itupun kalau dato masih lagi ada skill dental

    ReplyDelete
  23. muahaha.... Allah maha besar.... suatu ketika ko malukan kami dengan penyapu yg hina.... hari ini kau dihina kembali oleh kemuliaan dan kebanggaan mu itu (rumah banglo daa...)

    ReplyDelete
  24. Saya begitu yakin Dr Khir akan dibebaskan

    ReplyDelete
  25. Saya amat percaya apabila melihat dan membaca media arus perdana berkenaan kes DS. terdapat logik didalam kes ini. Diharap saudara saudari dapat memberikan link alternatif untuk meluaskan pandangan saya terhadap isu ini. :)

    ReplyDelete
  26. Anonymous said...
    Bloger Mahaguru58 ada tulis tentang Dato Seri. Ia merujuk pada Surah Al Baqarah ayat 188. Cuba DS tengok. Betul juga bhwa DS dah makan harta saudara seagama Ds secara tk adil. apa komen ds?

    Saturday, June 18, 2011 9:41:00 AM GMT+08:00
    ------------------------------------

    saya dah jawab dalam blog tersebut.

    ReplyDelete
  27. Tidak perlu gentar jika berada di pihak yang benar.

    ReplyDelete
  28. Alhamdulillah, nampaknya DS mulai sedar akan ketelanjuran hadiah penyapu itu dulu. Sesungguhnya setiap insan biasa seperti kita semua tidak sedikit pun dibolehkan sama sekali bongkak semasa memegang tampuk kuasa. Kalau kita baca sejarah semua sipenguasa dizamannya berakhir dengan kehinaan di kala kematiannya seperti Saddam, Suharto, Marcos dan sbgnya. Pada saya apa guna "Mahligai" besar harga berjuta ringgit jika diperolehi dengan cara tidak beretika malah undang-undang. Lepas itu sentiasa diumpat keji orang yang melihatnya. Kami akan lagi hormat kepada DS sekiranya DS keluar daripada AMENO. Selagi DS dalam AMENO, saya rasa DS akan terus sesat sepanjang jalan, percayalah. Majoriti ahli AMENO sekarang bukan lagi macam dulu-dulu, masa kita berkuasa mereka akan menatang dan mengampu kita yang ada kuasa dalam AMENO ini. Kalau sudah tiada kuasa mereka akan mencerca dan menikam kita daripada belakang bertubi-tubi.

    Lagi pun sejak akhir-akhir ini pemikiran pemimpin dan ahli AMENO sudah tidak relevan dan bijaksana lagi. Tak percaya kita tengoklah kelakuan majoriti para menteri dan ketua canwangannya. Saya pernah berkumpul dengan para pemimpin AMENO peringkat cawangan yang di adakan di sebuah hotel 5 bintang di Ampang. Apa yang dibincangkan? Projek kroni, perempuan, dan semua kepentingan duniawi masing-masing. Saya tak sebelahi mana-mana samada parti pembangkang atau parti pemerintah, tapi apa yang tak betul akan saya suarakan sebagai rakyat yang perihatin dan pembayar cukai tegar. Hidup ini sementara DS, baiklah kita bertaubat selagi masih ada waktu. Biarlah kita "mati dalam iman" bak kata-kata dalam Filem Ali Baba Bujang Lapuk - P. Ramlee.

    ReplyDelete
  29. Apa la komen ahmad budiman, hadiah penyapu pulak yang diungkitnya. Apa la sangat dengan hadiah penyapu tu..tak de hinanya pun..ok le hadiah tu, kurang2 bagi semangat untuk kita perbaiki pentadbiran kita. Apa daaaaa..

    ReplyDelete
  30. Anonymous bagi nama sebenar awak kalau anak jantan k

    ReplyDelete