Nota Kepada Pembaca

Saya mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya tulis dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elak membuat komentar menggunakan perkataan-perkataan buruk, bersifat hasutan, fitnah atau menyimpang dari topik perbincangan. Bagi para sahabat yang menulis komen tanpa nama harap dapat menyatakan nama panggilan di akhir komen bagi memudahkan proses komunikasi. - Dr Mohamad Khir


Tuesday, March 22, 2011

Video Seks "Anwar": Permainan Politik Siapa?

1. Tiba-tiba sahaja seluruh negara digemparkan dengan isu video perlakuan seks yang dikatakan menyerupai Ketua Pembangkang, Datuk seri Anwar Ibrahim. Pendedahan ini dibuat oleh seseorang yang meminta beliau dikenali sebagai Datuk T.

2. Datuk T mengadakan sidang akhbar di Carcosa Seri Negara semata-mata untuk mendedahkan sebuah video "lucah" dan mendakwa lelaki yang terbabit dalam video tersebut ialah dato Seri Anwar Ibrahim. Kejadian tersebut dirakamkan pada 21 Februari 2011 tetapi tidak dimaklumkan di hotel mana ia berlaku.

3. Siapakah Datuk T ini? Jika dilihat dari laporan media, tiada siapa pun yang mengenali beliau atau tahu nama sebenar beliau. Ini menimbulkan tanda tanya bagaimana beliau boleh mengenali Anwar dan membantu mencari jam Anwar di dalam bilik hotel tersebut. Kononnya beliau menjumpai video tersebut secara tidak sengaja dalam usaha mencari jam di dalam bilik tersebut.

4. Anwar menafikan bahawa lelaki dalam video tersebut adalah dirinya. Namun apakah penafian tersebut mencukupi kepada umum? Apakah kata-kata Anwar masih dianggap kata-kata yang suci dan bersih? Anwar menyatakan ini taktik jahat BN. Bukankah Anwar sendiri mahaguru segala strategi politik menuduh dan memfitnah ini?

5. Saya tidak menyatakan lelaki dalam video tersebut ialah Anwar atau pun bukan kerana saya belum menontonnya. Cuma cara Anwar mepertahankan dirinya dengan cara melabelkan pendedahan ini merupakan agenda jahat Barisan Nasional menjelang pilihan raya Sarawak sangat klasik dan klise sifatnya.

6. Dengan pengumuman persaraan Tan Sri Taib Mahmud, peruntukan dan penumpuan pembangunan kerajaan kepada Malaysia Timur sejak beberapa tahun lalu, BN mempunyai peluang cerah mempertahankan kerajaan negeri Sarawak. Malahan tindakan Taib Mahmud mengetuai jentera Pilihan raya negeri akan datang merupakan kelebihan besar kepada BN. Justeru BN tidak memerlukan pendedahan video seperti ini untuk melemahkan Pakatan.

7. Saya juga percaya pendedahan ini tidak membabitkan BN. Ini kerana dari segi politik BN, rakyat tidak mengukur keburukan pemimpin politik lawan tetapi menilai kejayaan-kejayaan pemerintahan dalam bidang ekonomi, keselamatan dan pendidikan yang sedang dilaksanakan. Justeru BN tidak memerlukan isu-isu dalam kelambu Anwar untuk menang dalam pilihan raya akan datang.

8. Justeru saya khuatir ialah kemungkinan video sebegini dicipta oleh mereka yang mahu memerangkap BN. Jika BN terlalu ghairah memainkan isu ini dan akhirnya terbukti lelaki tersebut bukan Anwar, maka Anwar akan mendapat kemenangan besar dari segi populariti politiknya.

9. Malahan jika ada lelaki lain yang hampir seiras dengan Anwar mengaku beliau lelaki dalam video tersebut, ia boleh menukar persepsi ramai orang terhadap skandal-skandal Anwar yang lain. Malahan jika terbukti kemudiannya lelaki dalam video tersebut bukan Anwar, maka beliau akan menggunakan isu ini untuk menjustifikasikan segala tuduhan lain terhadap beliau termasuk kes Mahkamah beliau sebagai fitnah dan konspirasi.

10. Justeru apakah kita mahu menolak kemungkinan video ini merupakan satu strategi politik Pakatan membersihkan Anwar? Melihat strategi politik Anwar sejak zaman pelajar dahulu sehingga sekarang, maka kemungkinan ini bukanlah sesuatu yang mustahil.

11. Walau apa pun kebenarannya, masyarakat kita akan terus dihujani dengan perbincangan-perbincangan dalam kelambu yang memalukan ini. Akhbar-akhbar kita akan terus dihiasi dengan cerita-cerita yang malu untuk membenarkan anak-anak kita membacanya.

12. Selain itu, pendedahan video perlakuan seks di hotel ini selepas kes datuk Seri Chua Soi Lek menimbulkan tanda tanya mengenai tahap keselamatan di hotel-hotel di negara ini. Apakah suatu hari nanti perlakukan kita bersama isteri di dalam Hotel juga akan dipindah naik ke dalam internet?

97 comments:

  1. SSalam Dr. Khir.
    Saya pun terkejut dengan berita seperti ini..tapi saya juga terkejut dengan penyataan MP kita yang saya cut and paste dari Malaysia kini:
    Awak bagi tau apa yang salah. Semua orang kata ia melanggar undang-undang, tetapi bagi tahu saya, undang-undang mana? Sesiapa yang tahu, perlu tampil dan maklumakan kepada kami,” katanya.

    Menurutnya, jika tayangan yang diaturkan oleh seseorang individu yang hanya dikenali sebagai Datuk T dibuat untuk mencari keuntungan, maka ia satu kesalahan.

    “Tetapi kita semua tahu beliau tidak ada niat untuk melaporkan (perkara itu) kepada polis dan mendapatkan editor sebagai saksi... tetapi itu bukan perkara pokok.

    Saya tak mahu membincangkan kebenaran pelakon dalam vedio tersebut, kerana saya tak tengok pun vedio tersebut. Tapi pemerhatian saya adalah:

    1) Kenapa polis tak diberitahu terlebih dahulu dan penayangan vedio seperti ini boleh dibuat kat Hotel dengan ada jemputan.
    2) Ia mengambarkan tahap nilai dan pemikiran rakyat Malaysia, kerana ramai MP dah buat komen tanpa merujuk kepada polis, melihat sendiri vedio tersebut, atau merujuk kepada sistem perundangan negara kita.

    3). Kalau benarlah Dato T tak bersalah kerana hanya memiliki dan menayangkan vedio lucah secara tertutup dan tidak mengenakan bayaran pada penontoin nya.. KENAPA.. penjual VCD lucah ditangkap dan dirampas VCD nya. Kadang-kadang kita boleh jadi tak siuman kerana banyak sangat perkara yang tak lojik disogokan dalam hidup kita.

    4). Saya tak mahu menyentuh individu yang terlibat dalam vedio tersebut, kerana ia bukan urusan saya, tetapi saya dukacita dengan nilai masyarakat, dan cara p-emimipin kita menegendalikan sesuatu masaalah.

    5) Saya setuju dengan persoalan Dr. pada No 12., dimanakah tahap keselamatan hotel dinegara kita ni.. apatah lagi Hotel di Carcosa Seri Negara, dan polis pula buat dek je...

    ReplyDelete
  2. Surprising!!!!! A Sex's Video Show at Carcosa for the Press. Not so surprising that the Press has become sex craze nowadays. Wonder what will happen to our generation soon. OMG, Malaysian's people are getting overdose by sex news. Sex Tsunami has invaded Malaysia. May Allah save us.

    ReplyDelete
  3. Betul juga tu Pak Khir. Pelancong-pelancong dari luar negara juga mungkin tak mau datang ke Malaysia kerana tidak ada privacy di tempat mereka menginap. Hotel-hotel patut mengetatkan tahap keselamatan mereka bagi mempastikan tidak ada kamera yang disorok dalam bilik-bilik hotel. Saya pun takut juga hendak menginap di hotel walaupun dengan isteri sah saya.

    ReplyDelete
  4. Dato Seri...Saya nak tarik perhatian Dato Seri kepada dua blog baru yang dikelolakan oleh sekumpulan rakyat yang cintakan Malaysia.

    http://peopleagainstopposition.blogspot.com/

    http://kgdodoi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. pulak dah
    KONSPIRASI orang lain nak perangkap BN
    pusing2 da
    tau ke Dr, bgaimana perasaan orang yg dituduh?

    ReplyDelete
  6. takutlah kepada Allah... banyak sangat fitnah kat Malaysia ni macam tak ingat azab Allah

    ReplyDelete
  7. Salam Dato;

    Percayalah Dato, Allah SWT tidak pernah tidur. Kita tunggulah balasannya pada Pemimpin Pemimpin yang tidak beramanah samaada didalam Kerajaan atau Pembangkang. Amin......

    ReplyDelete
  8. Tok Seri kena sedar, yang Tok Seri jadi macam ni,sekarang ni pun adalah permainan rakan se parti ngan Tok Seri yang nak menyingkir Tok Seri secara terhormat.

    ReplyDelete
  9. salam dato.

    seperti biasa, ds sentiasa mempunyai pandangan dan nada yang berbeza berhubung kejadian video ini.

    dan saya juga melihat kes ini berbeza daripada apa yg difikirkan.

    tatkala semua merasakan bahawa ini kemungkinan dibuat oleh BN sendiri, saya tidak boleh menolak andaian bahawa ini mungkin dibuat oleh ahli dalam PR sendiri.

    Mengapa?

    sebagai satu cara untuk menolak anwar menjadi PM dikalangan ahli dalam PR. tambahan, semua percaya pilihanraya umum semakin hampir.

    kita pasti di dalam gabungan PR sendiri, kesemuanya memasang angan utk menjadi PM.

    meletakkan anwar sebagai orang utama dalam PR sebelum ini sebagai satu umpan untuk meraih undi kerana anwar sendiri hebat berpidato dan berceramah.

    dan tidak mustahil, apabila pilihanraya umum semakin hampir, mereka menolak anwar kerana sokongan rakyat dilihat sudah meningkat kepada PR.

    walaubagaimanapun, saya tidak mengatakan individu dalam video itu adalah anwar. kerana saya tidak menontonnya, so saya tidak dpat menilai individu tersebut.

    malah kalau saya melihatnya pun, tidak mungkin saya war- warkan identiti sebenar lelaki tersebut kerana, mengaibkan orang lain meskipun dia bersalah adalah dilarang dalam Islam.

    tetapi satu perkara yang saya pelik, anwar membuat laporan polis berhubung isu ini. sebelum ini, dia sibuk canang polis malaysia di bawah telunjuk BN. tetapi mengapa kini dia beri kepercayaan kepada polis utk menyiasat.

    nanti bila polis kata individu itu adalah dia, dia kata polis pun dibayar. tapi bila polis kata ianya adalah palsu, tak pula dia nak terima kasih kepada polis.

    dan kalau boleh percaya polis, kenapa sukar percaya hospital utk diserah DNA.

    pening2...

    thats y saya kata politik ni kotor. masing2 cuba amik kesempatan dan peluang. boleh jadi anwar betul ataupun salah. bolehjadi juga bn betul dan salah.

    akhirnya, rakyat jadi mangsa atas kerakusan politikus usang.

    jadi posting ds di atas, wajar dinilai di luar konteks politik. terutamanya apabila ds mention that rakyat melihat kejayaan pemimpin, bukan kejayaan manjatuhkan peribadi seseorang.

    dish

    ReplyDelete
  10. letihlah Dr Khir, cerita seks, anwar, liwat tak habis2. BN patut fokus nak kurangkan beban rakyat dan hapuskan saman ekor.

    keroool

    ReplyDelete
  11. Datuk Seri,
    Saya setup dengan pandangan tersebut Dan masih Ada beberapa persoalan seperti berikut :-
    1. siapakah Datuk T (Tipu/Temberang) yang begitu heat sehinggakan boleh dipercayai oleo Si Anuar untuk pergi cari jamnya?
    2. Kalau cari jam kenapa sampan selongkar almari?
    3. Adakah orang yang disyaki telah lihat video itu sehinggakan begitu detail dengan perut buncit sedangkan Datuk T kata Akan hantar salinan elm masa seminggu?
    4. Jangan yang dikendung berguguran Dan didakwa berciciran. Selesaikan bab liwat Dan DNA . Bab lain simpan Dan cerita kemudian.
    5. Kisah video ini tak penting kalau setakat main perempuan. Tapi kalau main lelaki itu dosa besar tu.

    ReplyDelete
  12. comment pon nak approval????? demokrasi lahanat bawaan b end nak mamposssss namenye nih..haduh..toyol toyol...

    ReplyDelete
  13. Salam Dr.
    Saya tak nampak peranan yang Dr. boleh mainkan dengan memberi ulas tentang cerita vedio yang dikatakan DSAI tu..cerita seperti ini sangat memualkan. DR. sendiri mengakuinya.

    Islam mengajar kita tentang adap dan tatacara mengendalikan kes seperti ini, i.e. mencari kebenaran tanpa mengaipkan sipesalah.

    Kenapa DR. tak komen tentang Datuk T yang mempertontonkan vedio tu kepada para jemputan media. apa tujuan nya tu.. media tu hakim ke ?. (Cerita Dato T ni adalah fakta, bukan fitnah), kenapa tak beri je pada polis, polis siasat, dan jika benar dakwa di mahkamah.

    Saya nak beri tahu Dr. (walaupun Dr. marah). jika dengan sebab ulasan Dr. tu ada unsur berat sebelah atau fitnah pada DSAI (saya guna fitnah sebab belum terbukti benar).. dan respondan pula menambah-tambah lagi fitnah nya, sesunggohnya Dr Khir bertangong jawap sebagai penyedia platform fitnah..Dr. fikir sendiri lah akibatnya.

    Wassalam - Iki wak tuek..

    ReplyDelete
  14. Salam Dr. Khir,

    Ada pepatah mengatakan penyamun je yang boleh tangkap penyamun... Saya rasa Dr. tahu siapa punya kerja tetapi pura - pura buat tak tahu....Politik dimalaysia sekarang dah macam filem tamil.. Cuma kali ini harap -harap dialog & skrip cerita ini diolah dengan sempurna jangan bagi nampak macam kartun sudah la...

    ReplyDelete
  15. APASAL LAK HJ HADI TETIBA CAKAP PASAL SUMPAH....ada lak kalau arahan dari mahkamah syariah suruh anwar bersumpah dia perlu bersumpah......geli la aku,dulu masa isu liwat tak de lak kata minta sumpah.....

    nampak sangat mereka tau itu bukan anwar,pada saya ioni semua agenda mereka sendiri,

    anwar sebenarnya nak alihkan isu desakan yg semakin memuncak berkaitan DNA,tu je,siap lak konco2nya buat demo masa buat report p[olis,kelakar betul

    kalau aku tidaklah boleh dibodoh2kan oleh mereka ni.....

    aku yakin ni semua agenda mereka sendiri,korang tak caya tengok lah....tak lama lagi adalah bukti pelakon tu bukan anwar dan masa tu anwar,

    NO 1)
    KORANG PERASAN TAK ANWAR AWAL2 DAH BUAT STATMENT KATA ITU BUKAN DIA DAN CARADIA SERANG PERDANA MENTERI DAN BN CUKUP CEPAT,

    NO 2)
    HISHAMMUDIN PUN TERPINGA2 PENING KEPALA SEBAB BELUM SEMPAT DIA FIKIR,ANWAR DAH AWAL2 BUAT ITU DAN INI,SEMUA MENJURUS KEPADA PERANGKAP UNTUK BN MASUK LONGKANG,

    NO 3)
    ANWAR AWAL BUAT REP[ORT POLIS MENGATAKAN INI ADALAH AGENDA UTK MENJATUHKAN BELIAU OLEH PERDANA MENTERI DAN KORANG PERASAN TAK,KAT LUAR ADA LA MAT2 DEMO YG BUAT KEJE SEOLAH2 NEGARA NI NAK HANCUR DIBAWAH BN.....TAK LAWAK KE KORANG..!

    NO 4)MEREKA DAH RANCANG APA YG PATUT MEREKA BUAT...TAK LAMA LAGI TETIBA PELAKON TU BUKAN ANWAR,

    NAH PUNAH ,ANWAR DAN KONCO2 AKAN MENGATAKAN INI ADALAH AGENDA BN DAN TERBUKTI ITU BUKAN DIA,DIA LAK AKAN MASUK KAMPUNG KAT SERAWAK BODOH2 ORANG SERAWAK,,,,,,,,

    WAHAI ORANG2 SERAWAK,JANGANLAH KAMU DIPERDAYAKAN OLEH ANWAR NI SEPERTI KAMI DISEMENANJUNG DAHULU PADA 1998,BIARLAH APA YG BERLAKU PADA KAMI DAHULU MENJADI IKTIBAR DAN PENGAJARAN KEPADA KAMU RAKYAT SERAWAK,JANGAN KAMU BERJAYA DITIPU DAN MEREKA JADIKAN INI KEMPEN UNTUK MENPERDAYAKAN KAMU...INGAT RAKYAT SERAWAK......

    BERFIKIR GUNA AKAL FIKIRAN YG ALLLAH BERI,JANGANLAH BERFIKIR HANYA GUNA EMOSI SEMATA2.....GUNAKAN SEDIKIT EMOSI DAN GUNAKAN AKAL KETIKA INGIN MENGUNDI ANNTI.......

    BANGUN DAN SEDARLAH WAHAI SEKELIAN RAKYAT,INI SEMUA AGENDA ANWAR DAN PAKATAN RAKYAT PUNYA KEPIMPINAN TERTINGGI,RAKYAT BAWAHAN HANYA IKUT SAHAJA......KEMBALILAH KEPANGKAL JALAMN WAHAI PENGIKUT BAWAHAN SEMUA,TAK KIRA PAS,PKR ATAU RAKYAT KEBANYAKAN.....

    MARILAH BERSATU DAN KEMBALIKAN KESTABILAN NEGARA INI.

    AYAM NAIK,SAMAN EKOR KENA DIOFIKIRKAN UNTUK DIMANSUHKAN,TOL DIKURANG2 KAN,BEBAN RAKYAT KENA DIFIKIRKAN,,,,,INI SEMUA HANYA AKAN BOLEH DIPERBAIKI JIKA MANUSIA BERNAMA ANWAR INI DIKORBANKAN KARIER POLITIKNYA DALAM NEGARA MALAYSIA INI...

    KALAU BUKAN KERANA MU MALAYSIA.........MALAS DAH NAK TULIS,APAPUN TERIMA KASIH KEPADA DOKTOR KHIR KERANAN ADA RUANG KAMI MELUAHKAN PERASAAANNNNNNN YG DAH BERBUKU KAT DALAM DADA NI.....BIAR DIA MELETOPPPPPPPPPPPPPPP..!

    ReplyDelete
  16. malang sunguh anak anak kita mereka membesar dengan cerita liwat dan seks
    tamatkanlah cerita ini

    ReplyDelete
  17. "Anonymous said...
    Tok Seri kena sedar, yang Tok Seri jadi macam ni,sekarang ni pun adalah permainan rakan se parti ngan Tok Seri yang nak menyingkir Tok Seri secara terhormat."
    +1

    ReplyDelete
  18. Untok menjawab persoalan dATO.

    siapa dia dato T.Dia ialah Dato Eskay.Ingat dia yang menyaman Dato Yahya Jalil isu jambatan bengkok.

    Bilek di Carcosa di book oleh Risda.Siapa dia Chairman Risda.Tan sri Rahim Tambi Chik.

    Siapa lagi yang terlibat.Polis.Pegawai polis telah membawa Johari MP Sungai Petani dari Hotel De Palma ka Hotel Flimango Ampang untok melihat Video itu.Tujuannya untok memujok Johari keluar PKR.
    Siapa lagi yang berada di situ.Dato Shuib Lazim.Bekas Ketua UMNO Sungai Petani.

    ReplyDelete
  19. sebagai seorang ahli otak kanan yang sentiasa berfikir dan kreatif mari kita berfikir secara detective conan

    aku nak tanya kau orang rasa video seks anwar ibrahim tu betul atau tipu?
    bagi aku video tu tipu mengikut logik akal lahhh

    1 hanya wartawan pembangkang yang dapat saksi kan video tu

    2 hanya bloger pakatan yang tayang kan isu ni

    3 kenapa orang kepercayaan anwar cakap anwar selama ni menipu sedangkan dia mengikut arahan anwar....

    4 sedangkan mengikut kata pemberita dari pembangkang suspect yang sebarkan video tu hanya dikenali sebagai datuk T sedangkan kalau isu lain wartawan pembangkang ni suka dedah kan siapa musuh sebenar PR

    5 video tu anwar tak tgk lagi tapi dia leh cerita detail pasal video tu

    habis cam mana video tu boleh muncul ????.... sebab mengikut perkiraan aku sebagai bekas blogger video tu sebab nya nyawa bagi anwar untuk mengelakkan isu2 yang dia tak boleh jawab konon2 BN dari dulu nak fitnah dia
    jadi selamat memeras otak untuk berfikir secara logik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pening la kepala otak lu sedara....

      Delete
  20. Assalamualaikum rakyat malaysia.

    Persoalan:
    Kenapa isu ini DSAI sanggup buat press conference and laporan polis? Tapi isu Ummi dan Dato' Nalla, DSAI tak buat pun laporan polis? Dan, kenapa Dato' T perlu "berbungkus" mendedahkan video, tak seperti Dato' Nalla dan Ummi yang sanggup bercakap, berceramah secara terang-terangan? Siapa Dato' T? Orang dalam PKR?

    Allah sahaja yang Maha mengetahui..

    ReplyDelete
  21. Kadangkala x masuk akal bila Dato' bangkitkan hal ini mungkin konspirasi pihak pembangkang.. x ada org ingin memalukan diri sendiri untuk meraih perhatian politik.. kalau Dato' Seri.. Inginkah Dato' Seri buat video lucah kemudian dakwa konspirasi pembangkang..???

    ReplyDelete
  22. Dr. Khir,
    r
    Apakah satu kebetulan?

    1) bila anwar hendak bertanding diPRK permatang pauh - timbul kes liwat 2

    2) bila DUN Sarawak dibubarkan - timbul kes video Anwar

    ReplyDelete
  23. Kalau kita lihatnya dari sudut luar politik saya merasakan negara perlukan akta khusus untuk privasi ini agar tiada pihak yang akan teraniaya dengan camera2 curi ini. Dalam hal ini, semua pihak terdedah kepada rakaman video curi ini malah jika ia diuploadkan ker internet maka ia akan menjadi sesuatu yang amat memalukan. Dalam erti kata yang lain semua pihak adalah terdedah kepada pencabulan kepada hak untuk privasi ini.

    ReplyDelete
  24. Salam Dr. Khir & sahabat - sahabat semua,

    Jangan la kita melatah bila isu video ini ditimbulkan.. Kita dengar,siasat & fikir dulu...

    ReplyDelete
  25. Buat saudara WMU350,

    Itu pendapat Hj. Hadi je... Kalau bersumpah pun boleh menyelesaikan isu ini ke? Jangan lah bila ada isu je sikit - sikit bersumpah... cara itu bukan boleh menyelesaikan masalah malah nampak macam budak - budak under age je...

    ReplyDelete
  26. Salam YB Dr Khir. Moga YB dan keluarga sentiasa di bawah lindungan Allah swt hendaknya. Insya-Allah.

    Sebuah keluarga bahagia sedang menonton televisyen bersama-sama di waktu perdana, jam 8.00 malam waktu Malaysia. Ayah, Ibu, Aiman 8 tahun dan Intan 9 tahun. Kita ikuti dialog berikut:

    Berita TV : Tajuk berita utama. Perbicaraan kes liwat DSAI.....

    Aiman : Ayah, liwat tu apa?

    Ayah : Dalam hati (nak bg tau ke tak
    ni). Alah.. Tanya ibulah..

    Ibu : Apalah ayah ni. Itu pun nak
    ibu bg tau.

    Intan : Liwat tu ehem ehem dari
    belakangla dik. Kakak tau.
    Kawan-kawan kat sekolah semua
    tau.Lelaki dgn lelaki pulak tu
    dik.

    Ayah & Ibu : ??????

    Berita TV : Susulan video seks
    membabitkan DSAI.....

    Intan : Ibu, seks tu apa? Liwat
    kakak tau tapi seks tu
    apa ha?

    Ibu : Kat sekolah cikgu tak
    ajar lagi ke kak?

    Ayah : Kan ke budak tu umur baru
    berapa, mana cikgu nak
    ajar lagi.

    Ibu : Lain kali kita jangan
    tengok TV masa ni la
    bang. Macam-macam kita
    kena soal jawab dgn anak-
    anak.Anak kecik-kecik
    lagi dah tya benda tu.

    Moral of the story. Buat masa sekarang ni kalau nak tengok berita janganlah waktu perdana. Pandai-pandailah sendiri...Mana yang seperti keluarga di atas lah :) wassalam..

    ReplyDelete
  27. Dr. Khir..
    saya rasa Dr. saja post tajuk
    "
    Video Seks "Anwar": Permainan Politik Siapa? ".. nak test the market.

    Cuba Dr. Jawap sendiri ( Jangan tak jawap, atau buat analisa di blog ni..) agak-agak agenda siapa?..sekarang Dato T tu dan geng dia hampir terserlah.. Jangan plak Dr. tak ulas.. ini lagi baik diulas

    oleh: Idaman kalbu

    ReplyDelete
  28. "Justeru apakah kita mahu menolak kemungkinan video ini merupakan satu strategi politik Pakatan membersihkan Anwar?" - Mungkin ia juga adalah satu strategi BN untuk meyakinkan orang ramai bahawa ia adalah strategi PR untuk membersihkan nama Anwar dan dengan itu membuktikan kepada orang ramai Anwar adalah seorang penipu yang suka mereka cerita untuk kepentingan politik? Secara logiknya, ada ke seorang atok tua, bapak orang, laki orang, yang harinya dah senja nak buat cerita sebegini burok? Come onlah Pak Khir... Yang selalu orang nampak suka berhibur kat kelab malam, parti2, semuanya orang BN... paling memalukan agama kita - orang UMNO... aparaa...nasib baik Pak Khir setia dengan isteri Pak Khir... bagus Pak Khir ni.

    ReplyDelete
  29. Dr Khir,
    Saya setuju dengan komen Anonymous yang mempersoalkan Doktor menulis mengenai isu video seks ini dan mempertanggungjawabkan Doktor jika ia adalah fitnah, Doktor lah penyebabnya orang menambah-nambah fitnah tersebut. Mungkin ada baiknya suatu hari nanti, Doktor sendiri dituduh liwat, Dr sendiri difitnah dengan video lucah, apa perasaan doktor agaknya?

    ReplyDelete
  30. Dr. Khir, sekrang terjawab sudah siapakah Datuk T tersebut.... "TRIO" yg dalang nyer adalah org-org kuat B-END jg... Bekas x-Ketua menteri melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Datuk Shazryl Eskay Abdullah...JAHAT SUNGGUH...

    ReplyDelete
  31. anymous di atas,

    cmne nk tumpu kt benda lain klu da pembangkang asyik nk slhlkn BN je slh sendiri pn tuding BN..

    yg tukang perati.

    ReplyDelete
  32. ada orang nakkan kita berfikir secara logik dan kreatif konon. yang rasuah terang-terangan berlaku di setiap prk dan setiap hari depan mata tak pulak dia terfikir. aku tak kisah video anwar ni betul ker tak betul tapi isu rasuah terlalu besar jika dibandingkan dgn isu video bodoh ni. tak perlu fikir dgn kreatif pun dah tahu.

    ReplyDelete
  33. Berita dari MalaysiaKini:
    Bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik hari ini mendedahkan bahawa beliau adalah salah seorang 'Datuk Trio ' di sebalik skandal video seks.

    Permainan Politik Siapa?
    Semua dari UMNO.
    Nak cakap apa lagi?

    ReplyDelete
  34. Dr,
    nmpak nyer persoalan Dr. dah terjawab hari ni.. ALLAH yg Maha Berkuasa... manusia tak de nilai pun...

    ReplyDelete
  35. Dr. Khir
    Ulasan berikut boleh membantu kita menetukan agnda politik siapa ni...

    "The noose is tightening on the so-called Datuk T and his band of equally shadowy accomplices. PKR sources tell Malaysia Chronicle that checks revealed the entire plot was masterminded by the same "old forces" that had gathered to blow former deputy prime minister Anwar Ibrahim off course in 1998.

    Now, Anwar is the Opposition Leader and his enemies are worried he will lead the Pakatan Rakyat to victory in the coming elections.

    They fear being brought to justice, and most of all, of having to account to the people for the corrupt wealth they have taken away from the country over the past decades.

    "No doubt about it. We suspect people with ties to Dr Mahathir and Rahim Thamby Chik to be behind the Datuk T scam," the high-level source told Malaysia Chronicle.

    At Carcosa

    Checks by party investigators showed that one 'Shuib Lazim' had paid for holding the 'press conference' at the Carcosa Negara Hotel.

    Shuib is believed to be the father-in-law of a Cabinet minister from East Malaysia.

    "This Cabinet minister is a favourite of Prime Minister Najib Razak's," the source said.

    At the 'press conference', a sex video was screened. Reporters were told by a mysterious Datuk T that the man filmed cavorting with a prostitute was Anwar.

    The PKR source added that the booking at Carcosa was made through one 'Kamarul Lail' from RISDA, whose chairman is former Malacca chief minister Rahim Thamby Chik (right).

    A former Umno vice president, Rahim was a staunch supporter of former prime minister Mahathir Mohamad. He fell from grace in 1994 after he was charged for the statutory rape of a minor.

    However, the public prosecutor mysteriously withdrew the charges but when DAP leader Lim Guan Eng protested on behalf of the rape victim, he was arrested and jailed 18 months for sedition.

    Guan Eng did not give up and is now the secretary-general for DAP and also the Penang Chief Minister.

    The cousins

    On Monday, news of the sex video took the nation by surprise. The excitement turned to cynicism when it became apparent it was another BN "set-up".

    Anwar has blamed the Umno elite of once again trying to trip him. His concerns are not without basis.

    Both Najib and his cousin, Home Minister Hishammuddin Hussein, had on the same day rushed to encourage Datuk T to lodge a police report against Anwar.

    Very tellingly, they omitted the fact that Datuk had broken the law by screening pornographic material in public.

    Datuk T was the key man at the Monday 'press conference' in Carcosa. He played 'host' but refused to identify himself and his colleagues.

    Security at the press conference was unusually tight and the manner in which reporters were shuffled in for separate screenings sparked suspicion that people with Special Branch training were involved.

    Since then, some of those who attended have revealed they recognized the face of one of the security personnel as being linked to the Special Branch.

    Several reporters have also said they got wind of the screening after a senior reporter from the MCA-owned Star newspaper persistently called and asked them to attend.

    ReplyDelete
  36. Salam.
    Apa pulak komen dato sri skarang ni apabila dah ada orang yang mengaku penglibatan video sex ini. Dato kato Anwar yg merekaciptanya. Dah ternyata dato silap. Cuba komen sikit

    ReplyDelete
  37. balasan Allah kadang2 di terima semasa kita masih bernafas di dunia ini, iktibar untuk kita semua jauhi lah fitnah sesama hamba Allah semuga kita slamat dunia akhirat

    ReplyDelete
  38. Salam Dr Khir

    apakah ini satu perancangan atau kebetulan?

    http://pedasberapi.blogspot.com/2011/03/kes-video-seks-anwar-baik-punya-auta.html

    ReplyDelete
  39. Kumpulan Datuk T ni Orang Islam...

    Akal macam orang tak sembahyang...

    Buat kerja tak takut Allah s.w.t
    Rasuah... Fitnah... Dah jadi Darah Daging ...

    ReplyDelete
  40. Dah Kantoi pun, memang kerja juak-juak UMNO BN. Semua orang dah tau memang semua cerita selama ini adalah fitnah pemimpin UMNO utk. mengekalkan kuasa menindas rakyat dgn. kenaikan kos sara hidup, tol, kenaikan harga bahanapi, saman ekor dan bermacam-macam lagi yang menyusahkan rakyat. Cerita terbaru ini menguatkan lagi tanggapan rakyat terhadap onar yang dilakukan oleh pemimpin UMNO.

    ReplyDelete
  41. Dr. Khir
    dan semua yang nak tengok vedio sensasi DSAI.. dan kemudian buat keputusan.. Jangan nak dengr cakap orang je...

    http://www.youtube.com/watch?v=BixsQvMWSjg

    Selamat menonton sampai habis...

    ReplyDelete
  42. Ayo yo...
    link ni lagi boleh tentukan siapa itu pelakun vedio boxoffice

    http://anwaribrahimblog.com/2011/03/23/rakaman-pendedahan-datuk-johari-abdul-berhubung-dalang-disebalik-video-lucah/

    ReplyDelete
  43. salam....

    sebagai rakyat biasa...dan cuba capai
    rakyat bermaklumat...apa salahnya
    kita lihat..mendengar dan meneliti
    dari satu babak ke babak kesudahan
    episod ini....

    ReplyDelete
  44. Assalammualaikum YB. Dr. Khir,
    Permasalahan baru yang timbul terhadap video seks ini telah menyebabkan rakyat memalingkan muka semula daripada UMNO. Ini kerana orang yang terlibat adalah daripada UMNO sendiri dan seterusnya telah memeberi kelebihan kepada DSAI. Pada masa kini sebenarnya rakyat telah mula sedar kerajaan mana yang harus dipilih sepertimana kata-kata Dr. Khir di atas iaitu rakayat akan memandang situasi ekonomi, ketenteraman dan sebagainya dan bukannya daripada agenda-agenda seperti video ini yang sebenarnya memberi keburukkan kepada UMNO sendiri. Sebenarnya rakyat negara kita ini akan merasa dan bertambah simpatinya kepada seseorang sekiranya imej seseorang itu makin dicalar dan semakin lagi simpati apabila agenda untuk menjatuhkannya tanpa bukti yang kukuh dan jelas. Saya sebagai rakyat biasa sebenarnya telah muak agenda-agenda seperti ini. Saya merasakan pada ketika ini bukanlah rakyat memilih PR sebagai pemerintah (pemerhatian rakyat-pemerintahan kucar-kacir)tetapi keadaan UMNO dan BN yang terlalu lemah untuk mengatasi mereka. Saya sokong sepenuhnya jika ada wakil rakyat BN yang berani berterus terang seperti Dr. Khir dan bukannya wakil rakyat yang hanya tahu tunduk dan mengiakan sahaja kata orang atasan. Saya berharap PRU13 nanti tiada lagi tohmahan dan saling memburukkan orang lain tetapi buktikan dengan kebenaran kerana rakyat akan membuat pilihan.

    ReplyDelete
  45. Malam ni telah terjawab...kebenaran pasti akan muncul...insaflah...kita masih punya Tuhan untuk menghakimi kita semua...Fitnah itu lebih buruk daripada membunuh....

    ReplyDelete
  46. aduyaiiiii... keadaan dah jadi makin kalut!!!
    Datuk Trio berbalas statement ngna Datuk Johari. Fuh poning semua orang.
    Nazri cepat2 ckp jgn kaitkan BN.

    Apelah BODOH sangat nak mainkan isu ni?? Maaf ye sebab cakap 'BODOH'

    Kalulah betul isu ni dimainkan oleh pakar strategi BN (Datuk Trio) tu. DSNR/DSHTH arahkan polis tangkap je trio ni. Dah elok2 rakyat dah ok ngan BN. sekarang dah menyampah balik... haish!!!

    ReplyDelete
  47. Salam,
    sudah terjawab siapa di sebalik Datuk T ini. Kalau ikut penilaian saya, mungkin tersilap, ia membabitkan orang UMNO, PKR dan Perkasa. Ini kerana Tan Sri Rahim orang UMNO, kalau tak silap saya Datuk Eskay ialah orang kuat Dato Seri Anwar dan Shuib Lazim orang kuat perkasa.

    ReplyDelete
  48. Sdr Ahmad Sofian,

    Jelas saya menulis saya tidak menuduh Anwar dalam video tersebut. Ia terserah kepada Anwar dan mereka menuduh untuk membuktikan.

    Soal memburukkan pihak lawan ini sama sahaja kedua-dua belah pihak. Sebelah PKR sendiri pun banyak tuduhan dan fitnah dilemparkan kepada BN termasuk saya. Jadi usah bercakap soal dosa hanya apabila kena batang hidung sendiri sahaja.

    Bagaimana perasaan Anwar dan keluarga? Bagaimana pula perasaan orang lain dan keluarga mereka yang dituduh oleh Anwar dan PKR?

    Saya tidak menyatakan mereka yang membuat tuduhan dan membuka aib orang sebagai tidak salah kerana orang lain juga buat. Tapi hakikatnya, apa yang kena kepada Anwar kena juga kepada orang lain termasuk saya atas tuduhan-tuduhan tidak masuk akal.

    Sebahagian saudara bersikap hipokrit dalam mempertahankan Anwar. Jika kena kepada Anwar ada yang meminta bukti sahih dan jelas secara mutlak. tapi kalau kena kepada pemimpin BN , pemimpin BN pula kena buktikan tidak bersalah.

    Jadi yang sibuk mendesak penuduh Anwar membuktikan secara sahih harus menggunakan kaedah yang sama ke atas pemimpin Pakatan yang menuduh pemimpin BN. Sebaliknya neraca berlainan digunakan. mengapa? kerana berlainan parti biarpun sama agama?

    ReplyDelete
  49. kenapa orang2 islam skarang ni berani sangat melakukan perkara yg sangat berdosa??fitnah dan sebagainya......adakah kerana mereka telah diajar....bahawa Allah taala adalah tersangat maha pengampun....(ala...lepas kita buat dosa nanti kita t...aubatlah....Allah kan maha pengampun)....atau pun hanya disebabkan tiadanya hidayah Allah semata-mata??.......saya teringat kisah sahabat nabi yg tidak menyertai peperangan tabuk.....yg mana setelah itu...dia memohon ampun kepada Allah dengan linangan air mata penyesalan yg bersungguh-sungguh setiap hari.....tetapi setelah satu tempoh waktu yg agak lama(40 hari/setahun dan beberapa pendapat lagi)barulah Allah taala menurunkan ayat memberitahu dosanya telah diampunkan....jadi...kita yg buat dosa la ni..apakah jaminan yg taubat kita diterima oleh Allah selain mengharap??...jadi beringatlah.......wa man ya'mal misqola zarratin khoiroiyaroh.....wa man ya'mal misqola zarratin syarroiyaroh

    ReplyDelete
  50. Blogger semua, BERSETUJUKAH kalau di katakan
    bahawa UMNO satu Pertubuhan orang-orang Melayu Islam yang MUNAFIK?

    Kepada orang-orang melayu yang beriman janganlah sekali-kali MENYOKONG pemimpin yang MUNAFIK, kerana kita juga akan dihimpunkan bersama mereka di Padang Masyar kelak.

    Semua alam jariah dan ibadah klta tidak akan diterima Allah swt.

    INGATLAH...............!

    ReplyDelete
  51. salam semua.....janganlah kita cepat melatah

    orang melayu ni cepat melatah bila dan ambil bulat2 depan mata apa yg disajikan tanpa berfikir...!

    pada saya apa yg doktor tuliskan disini tak de apa yg salah pun,ia sekadar membuatkan kita utk berfikir dalam dunia ni apa2 boleh berlaku.dia bukannhya cakap belakang..!dia tulis.... kita fikir la..!

    tak semestinya org yg dituduh tidak boleh melakukan tuduhan utk diri sendiri.....apa pelik ke?...kalau kita tengok dari sudut politik sapa yg untung..!sapa yg dapat simpati!...fikir la guna otak...!sapa yg dapat liabiliti!sapa yg orang marah..!

    ini baru permulaan,kita tak tau sapa punya agenda yg sebenarnya lagi.....

    siapa datuk eskay..?bukankah dia kawan baik Anwar sejak 1996 lagi?

    saya agak sangsi dan curiga takut2 ini ada agenda tersembunyi dari pkr

    kalaulah dibuatnya dalam video tu betul2 bukan seperti yg ramai sangkakan!.....Apa jadi negara?

    Tan sri rahim yg dikatakan umno sangkut,datuk shuib dari perkasa yg mesra umno sangkut dan BN dapat liabiliti jika tetiba sah dalam video tu bukan Anwar...!

    datuk Eskay akan jadi kambing hitam....!saya hanya berfikir dari sudut yg lain.....jangan lah kawan2 marah dan kata saya buat fitnah pula.......yg lebih penting kenapa tetiba datuk eskay yg dah berpuluh tahun kawan dgn anwar dan berada ditempat video itu dijumpai boleh tetiba lak beralih arah?..SAYA MUSYKIL.....TAKUT DATUK ESKAY DAN ANWAR BERPAKAT....hahhahahahaa meletopppp sekali lagi..!

    INGAT DALAM DUNIA NI APA PUN BOLEH BERLAKU.....JANGANLAH KITA TERLALU PERCAYA DGN SATU PIHAK SAHAJA.....KITA KENA BERHATI2 DALAM APA SUDUT SEKALI PUN.....

    KEKADANG APA YG DISAJIKAN DIDEPAN MATA TIDAK MENGGAMBARKAN APA YG BERLAKU DIBALIK TIRAI..!

    JIKA BENAR ADA AGENDA JAHAT DARI INDIVIDU TERTENTU....HUKUMLAH DIA TETAPI UMNO TIDAK BERSALAH DAN JANGAN SEKALI2 ADA YG SANGGUP MENGHANCURKAN UMNO..!

    SAYA PUN SAMA ,JIKA SALAH DAN TIDAK BENAR APA YG SAYA FIKIR,...SAYA MINTA AMPUN DAN MAAF DALAM BLOG NI...!TAPI SAYA HANYA SEKADAR BERBICARA UTK KITA SAMA2 BERFIKIR....UTK SAMA2 ADA SEDIKIT RASA CURIGA DEMI KEBAIKAN
    SEMUA ORANG MENCARI KEBENARAN,YG PENTING KITA MESTI UTAMAKAN UTK ORANG MELAYU DAN UTK RAKYAT NEGARA INI AMNYA....SALAM

    ReplyDelete
  52. Saudara WMU350,

    Anda yang memberi komen mengikut perasaan sebenarnya... yang saudara melalut sampai minta orang sarawak jangan mengundi PR tu apa kejadahnya... saudara mengatakan Datuk Eskay berpakat dengan DSI.. Apa nak hairan Datuk Eskay seorang businessman orang business sanggup buat apa saja sebab duit....Memang UMNO tak bersalah tapi selagi ada pemimpin yang rogol budak bawah umur, rogol amah, songlap duit. selagi itu lah rakyat tidak akan percaya dengan UMNO.. jadilah seperti politician Jepun meletak jawatan & berundur bila didapati ada skandal.

    ReplyDelete
  53. saya hanya ingatkan jgn kerana ini semua umno jadi mangsa......hal individu tu dia punya hal...dia nak berhenti atau nak menyumbang tu dia punya pasal...yg penting jangan umno jadi mangsa....!

    PERTAHANKAN KETUANAN MELAYU BUKAN TUAN MELAYU...hal individu,tak penting untuk saya,tu mereka punya pasal,yg saya tulis banyak kat sini semua menjurus untuk kepentingan U.M.N.O
    JANGAN KERANA ISU NI ORANG RAMAI PAKAT SERANG UMNO DAN BUAT TUDUHAN SEMBERONOH..!

    ReplyDelete
  54. "Kalau ikut penilaian saya, mungkin tersilap". dr, mungkin ke dah memang silap? atau Tan Sri Rahim Tambi dah bersekongkol dengan anwar?

    ReplyDelete
  55. alif mim nun wau...alif tendang wau=sarkis

    ReplyDelete
  56. Salam Dr. Khir,

    Andai kata TRC tidak terlibat dalam isu ini apakah nada & komen daripada pihak UMNO akan sama seperti sekarang? Saya percaya Anwar akan diserang habis - habisan..

    Saudara WMU350,

    ini semua dirancang oleh TRC supaya dia mahu akan dilihat sebagai hero, untung - untung akan dicalonkan diPRU13 nanti, tapi sayang taktik itu tidak menjadi.UMNO hanya sebuah nama sahaja..yang lebih penting orang yang didalamnya..kalau pemimpin yang ada track record hitam masih dilihat ada didalamnya pengundi hanya melihat perubahan yang dilaungkan oleh presiden hanya kosmetik saya..............

    ReplyDelete
  57. dr..dalam kes ini bkn kami terlalu membela dsai ttp mengikut pemerhatian rakyat bawahan dsai dituduh dgn plbagai tuduhan yg kdg2 tak masuk akal lgsung.lps satu satu.kdg2 rasa tak logik lgsung.dan sbgai golongan muda sy dan rakan2 bosan dgn keadaan politik di negara kita sekarang. jgn berdebat ttg keruntuhan akhlak remaja sekiranya pemikiran org 'tua' makin kucar kacir. sememangnya politik tak pernah bersih.

    ReplyDelete
  58. Dr. Khir,

    Kami bukan pembela DSAI tetapi setiap kali timbul kes atau tuduhan DSAI pada masa itu perkara dibawah sedang berjalan.

    1.kes liwat 2 -Semasa beliau hendak bertanding diPRK permatang Pauh

    2.Kes video - Selepas dun Sarawak dibubarkan...

    Mustahil ianya kebetulan, Dr. mengatakan Datuk Eskay tu orang Anwar tetapi dia seorang businessman bukan seorang ahli politik...kini Dato Nazri mengatakan UMNO tidak terlbat...tapi TRC tu orang MIC kot? ini bukan tahun 70 atau 80an dimana kami menerima bulat - bulat dari media perdana...

    ReplyDelete
  59. Pengerusi Risda tuhh yg ngaku wat keje cam ni, apa hal nih.....camane boleh lantik org yg camni kat jawatan penting camtu?? Apa kriteria pemimpin kerajaan pilih utk lantik jawatan penting ekk???

    ReplyDelete
  60. Kenapa hanya bab perangkap saja yg juak PR perbesarkan. Pelakon dlm video tu tak salah ke?
    Hampeh..

    ReplyDelete
  61. Saudara Zari,

    Pelakon dlm video tu biarkan polis je yang siasat... Tp cr penyebaran video tu yang kelakar..lepas kenyataan dari orang UMNO kata UMNO tidak terlibat...lagi la nampak kartun...opah aku yang dah berumur 78 thn pun x percaya...

    ReplyDelete
  62. wmu350
    kenapa terlampau mempertahankan UMNO/BN ni.. rasanya saudara ni ada habuan dengan UMNO/BN ni kot. nak tanya sikit.. kalau boleh jawab.. teruskanlah menyokong UMNO/BN, kalau merapu.. tolong fikir-fikirkan selepas ini.

    1. Parti mana yang menghakiskan tanah rezab melayu?
    2. Parti mana yang menghilangkan tulisan jawi?
    3. Parti mana yang beri banyak peluang kepada Anand Krishnan, Lim Goh Tong, Vincent Tan, Syed Bukhari, Anak Tun Mahthir, Adik beradik Najib jadi org kaya dengan cara kroni?
    4. Parti mana yang menghalalkan sport toto, magnum, big sweap dan lain- lain judi?
    5. Parti mana yang menaikan harga minyak di Malaysia sedangkan negara adalah pengeluar minyak?
    6. Parti mana yang tak dapat menahan kenaikan harga barangan?
    7. Parti mana yang membenarkan pipi bini dicium oleh orang bukan muhrim?
    8. Parti mana yang menyerahkan bukit tinggi di pahang kepada saudagar cina?
    9. Parti mana yang menjual tanah (Tanjung Pagar) kepada kerajaan Lim Kuan Yew dan anaknya?
    10. Parti mana yang mengenakan saman ekor?
    11, Parti mana yang... yang... yang..
    Banyak lagi nak tulis.. lu fikir sendiri laa

    ReplyDelete
  63. Saya harap DR tidak seperti RCT dan gengnya,jadi melayu yang bermoral

    ReplyDelete
  64. Saudara Zari,

    Tau la awak penyokong UBN, ini bukan soal siapa salah siapa betul...itu tektik nak menang pilihanraya... Tp dlm masa yang sama ada pemimpin UMNO kata UMNO tidak terlibat..Kelakar betul la...

    ReplyDelete
  65. ...next PRU, Pakatan Rakyat akan dapat 10 kali ganda UNDI BONUS!

    ReplyDelete
  66. Minta maaflah,geng-geng PR ni hanya marahkan orang yang menayangkan video tersebut..tapi mereka langsung tak marah pun si pelaku seks tu dalam video tersebut..sebab apa?geng-geng PR ni memang suka benda2 mungkar ni..andai kata video itu boleh ditayangkan kepada umum?adakah geng-geng PR ni akan berubah pendirian?..tidak..tidak..dan tidak..kerana apa?hati dan minta dah dibelenggu dan disumbat dengan pembohongan2 oleh manusia anugerah Tuhan..tapi saya sangat yakin, Allah SWT akan memberikan jawapan..

    ReplyDelete
  67. wah panjangnya wmu350 beri penjelasan, macam dia pulak yg kena tuduh pelakon video tu. kah kah kah, inilah nasib pencacai

    ReplyDelete
  68. ini masalahnya, jika pemimpin-pemimpin di Malaysia ini dipenuhi dengan masalah moral yang jelek..buat malu shj..

    terkejut dgn Km sarawak, umum nak bersara tapi masih bertanding..kuasa mmg sayang kita tinggalkan..

    Negara kita dihidang dengan segala peluang maksiat..terlalu bebas..kalau dr khir nak nafikan..silalah..

    apa nak jadi terhadap negara islam malaysia nie (kononnya) jika soal pelacuran dilihat bergerak bebas..kita tahu ramai lagi diluar sana yg berperangai jelek sedemikian..nafsu ..siapa yg boleh kawal jika tanpa iman yg kukuh..

    saya menyalahkan pembuat dasar kerana gagal dalam soal menghapuskan maksiat..kerana peluang maksiat terbuka luas dan terhidang didepan mata..sebab tuu byk yg kata 'pak lebai pun tanggalkan lebai' tak gitu dr?

    ReplyDelete
  69. saya terus menyokong umno bukan kerana menyokong apa yg ditulis satu persatu diatas....saudara menulis semua yg tidak digemari oleh rakyat

    kenapa saudara tidak menulis jasa yg telah diusahakan oleh kerajaan ?...jgn tanya saya apa jasa....fikir lah sendiri apakah kerajaan umno/bn tidak ada jasa kepada negara?...

    tuan hanya menulis yg buruk2 sahaja?inilah masalah kita ....bila berbeda sehingga kita sanggup untuk hancurkan parti yg ada yg disusun elok untuk bangsa sendiri.

    saudara tanya saya tentang habuan?....apa habuan yg saya dapat selama ini.....saya pernah dihalau hanya gara2 bertanya mengapa kepimpinan peringkat tertinggi umno/bn tidak boleh menerima anwar kembali ?....hanya bertanya saya telah dinafikan untuk bersuara oleh ahli kebanyakan....

    masalahnya rakyat kebanyakakn kita cepat melatah dan cepat respon tentang benda2 yg baru dan jarang mereka dengar....mereka hanya ingin mendengar cerita2 yg baik atau memberi kebaikan sahaja kepada mereka...ini baik parti umno,pas,pkr sendiri....kebanyakan semua adalah dari orang melayu sendiri..?

    apa yg saya dapat?....jika diikutkan saya patut dahulu berkecil hati dengan perkara yg berlaku kepada saya itu>>>tetapi saya masih percaya perubahan dalam umno/bn perlu dilakukan dari dalam....bukan menukar parti yg ada...!

    apa saya dapat?.....saya tidak dapat apa2 dari kedua2 belah pihak baik umno/bm atau pakatan rakyat...saya nutral dalam memberi pandangan dan suara saya...

    saya tidak sekali2 boleh dicucuk hidung....oleh mana2 parti sekali pun,saya bersuara atas kapasiti saya sendiri...tiada sesiapa yg boleh mengarah2kan saya.....

    SAYA MASIH MENYOKONG UMNO KERANA SAYA BELUM NAMPAK PAKATAN RAKYAT BOLEH MEMBERI KEUNTUNGAN KEPADA BANGSA SAYA SENDIRI MELAINKAN HANYA MEMBERI KELEBIHAN KEPADA BANGSA CINA ...!pasal tu saya tak sokong pakatan rakyat...!

    saya boleh menyokong umno atau saya juga boleh menyokong pas....mengikut kepaada keadaan dan keuntungan kepada bangsa saya sendiri dinegara ini...sesiapa yg boleh meyakinkan saya tentang kuasa yg ada dan lebih baik dan tidak sekali2 berkurangan...parti itulah yg saya akan mempertimbangkan untuk memberi sokongan..!

    akhir kalam saya serah kepada majoriti yg berfikiran dan bijaksana diluar sana....undi adalah penentu pemerintahan dinegara ini......tentang niat serah pada ALLAH dan empunya diri sahaja yg tahu dan faham......terus lah berjuang dan rasionalah dalam berpolitik...!

    p/s:saya masih risau dengan peranan Datuk Eskay,risau kalau2 ini adalah agenda dari anwar dan eskay sendiri.....mudah2an apa yg saya fikirkan tidak benar...jika benar<habislah umat melayu dan hancurlah parti umno jika kepimpinan tidak sedar siapa yg bermain agenda ini sebenarnya.....ingatlah anwar seorang yg licik dan tidak mudah memperbodohkan dirinya dengan perkara2 semudah itu memerangkap dirinya.....BETUL ATAU SALAH APA YG SAJA FIKIR TIDAK MEMBERI APA2 FAEDAH KEPADA SAYA...IA HANYA UNTUK KITA SAMA2 BERFIKIR....TIDAK BOLEH BERSANGKAN BAIK 100% KEPADA SESIAPA PUN..!
    TAK TAHU SIAPA YG BUAT ANGKARA...!

    ReplyDelete
  70. Saudara Halim,

    Yang bersalah tetap bersalah.. biarkan polis menjalankan siasatan.. Yang dipersoalkan sekarang video ini 'diletupkan' selepas DUN Sarawak dibubarkan.. Kata RTC beliau hendak menegakkan kebenaran dan mahu suruhanjaya diraja ditubuhkan.. tapi orang yang mahu menegakkan kebenaran itu diragui keikhlasnya.. Apa kata kita minta tubuhkan Suruhanjaya diraja kes 'budak yang bawah umur tu dulu'?

    ReplyDelete
  71. mana ada kerajaan BN, yang ada parti BN, tanggungjawab kerajaan mentadbir negara dan mengurus wang yang di berikan oleh rakyat.. dengan bijak dan berjimat.. bukan berbelanja dan mengagihkan macam duit parti... sebab semua orang tak kira apa parti pun bayar cukai pendapatan, bayar cukai jalan dan bayar saman... dari hasil ini kembalikan kepada rakyat.... bukan wang ini di gunakan untuk ugutan politik atau rasuah ... atau joli sakan oleh semua pimpinan parti...... ini duit rakyat amanah rakyat...

    Jangan sampai disekolah nanti anak kita di ajar .. negeri-negeri persekutuan dan negeri-negeri pakatan..... projek kerajaan BN dan projek kerajaan Pakatan... ini bukan 1Malaysia...

    dah ada 2Malaysia....
    Politik is politik .. dah menang jalankan amanah dan mandat yang telah diberikan oleh rakyat dengan baik... dan kalau di takdirkan kalah.. terima sahaja ... sebab rakyat yang memilih... mungkin kita tak bagus di mata rakyat....

    ReplyDelete
  72. Bahtiar dan penyokong ANwar

    Anwar bukan MAKSUM...
    dia tak brani bersumpah macam saiful,
    dia pembohong 16 sept..
    dan banyak video di youtube tunjukan dia sihat semasa ditahan di Sg Buloh..(dia tak sengsara arsenik pun)
    dan lakonannya hebat..
    apa jasa besarnya masa dia di dalam kerajaan..?

    Terima kenyataan..jenguklah juga blog M.I.M atau kickdefella dll utk anda adili dia benar atau tidak..jgan sempitkan minda anda..

    ReplyDelete
  73. Datuk-Datuk "K" yang terlibat semuanya asalnya orang UMNO yang handal-handal belaka. Semuanya ada cerita peribadi yang tak elok. Kenapa tak cermin diri dahulu sebelum memburuk orang. Insafkah tindakan kamu itu tetap dinilai oleh raayat yang akan mengundi. Tak kiralah tindakan Datuk "K"itu benar atau pun tidak. Kami Raayat biasa sudah boleh nilai siapakah yang akan dipangkah dalam Pilihanraya nanti.Tindakan yang Datuk-Datuk lakukan ini tidak bermaruah dan tiada KESOPANAN DAN KESUSILAAN" sepertimana yang termaktub dalam rukun Negara.

    Datuk-Datuk ini tidak patut dilindungi kerana perbuatan mereka melanggar Undang-Undang kerana memiliki, menyimpan dan mengedar dan dipertunjukan kepada orang. Kalau Nazri Aziz nak lindung juga maka bermaknalah dia pun mungkin bersubahat.

    Sudah tiba masanya pihak yang bersangkutan mengadu kepada mana-mana Bandan Antarabangsa supaya dapat bertindak bagi membendung genjala suka buka kain tunjuk kepada orang ramai.

    ReplyDelete
  74. saya kurang setuju video itu dikatakan lucah . lucah tu kalau kita kerja untuk buat filem porno . Kalaulah ada org perangkap datok tgh 'main' dgn wife datok kat hotel , then publish kat redtube . Apa perasaan datok ? Adakah datok dikira pelakon filem lucah ? Seronok ker kena label mcm tu . fikir la balik... taktik kotor sungguh...

    -FFC-

    ReplyDelete
  75. salam DR dan semua,
    bagi aku, kalau segelintir pemimpin BN yg buat masalah, rakyat jangan lah pilih dia kelak atau pun PM tak kan bagi langsung org2 sebegini bertanding atas tiket BN, jangan harap..

    Sebagai rakyat yg bijak, jgn kita terlalu emosi dalam segala permasalahan di Malaysia ni..dah berpuluh kali malah beratus2 kali aku tekankan, seburuk2 BN di Malaysia ni, kita semua hidup senang,aman,makmur...makan cukup, takde yg hidup melarat...kalau ada pun..itu adalah pilihan masing2 tidak berusaha..

    Dalam PRU kelak, jgn kita bereksperimen nk tukar kerajaan..ingat masa depan generasi kita (Melayu)...Bagi kita yg suka melalak tak tentu pasal...BN zalim lah..BN rasuah lah..sekurang2 nya keluarga kita, sanak saudara kita..hidup sejahtera..

    Sudah2 sudah lah menghentam sesama Melayu ni..pd DSAI pulak..rasa2nya dah banyak harta yd dah dikumpul sejak jadi Menteri Kewangan/TPM dulu...apa kata, berundurlah dari politik di Malaysia ni...kalau DSAI rasa dianiaya di muka bumi Malaysia ni..itu hanya dunia...yakin lah pada Allah yg akan menyebelahi anda kelak jika anda benar2 dizalimi...jgn sampai Allah tunjukkan di dunia..muhasabah diri selagi Allah memberi peluang untuk berubah.

    TQ

    ReplyDelete
  76. Nazri dalam jawapan bertulisnya di Dewan Rakyat, semalam berkata 'bantuan' yang diberikan kepada rakyat semasa kempen pilihan raya tidak boleh dianggap sebagai rasuah.

    Beliau berkata ini kerana pelbagai bantuan yang disampaikan itu adalah sebagai memenuhi manifesto atau janji yang dibuat kerajaan jika menang pilihan raya.

    "Kita dah berjanji kalau menang kita akan tunaikan (manifesto)...sebagai contoh bantuan mesin jahit, kalau kita tak bagi masa nak pilihan raya boleh segera bagi selepas pilihan raya, sama sahaja, adakah ini satu kesalahan?


    Kenapa mesti janji-janji...ini bukan duit parti...ini duit rakyat yang di amanahkan untuk kesejahteraan rakyat... ini duit kerajaan... dah sememangnya hak kami.. jangan nak ugut-ugut pula... kalau tak sokong .. tak bagi pula...

    sebenarnya tak kira siapa ... walau apa parti pun mereka tetap penyumbang kepada negara... dan ada hak terhadap setiap sen yang di sumbangkan kepada kerajaan.. yang saya tahu tiada kerajaan BN atau Kerajaan Pakatan yang ada kerajaan Malaysia...

    ... beginikah pemimpin yang kita harapkan mengurus negara... alamat habis laaa. .. kita semua di gigit balik....

    ReplyDelete
  77. Saudara KD,

    Saya bukan penyokong Anwar tetapi bagi yang salah tetap salah...Yang saya persoalkan cara video itu dihebahkan, kata RTC untuk menegak keadilan, maksud RTC tu bagus...tetapi cara perlaksaan RTC & Datuk T tu je yang diragui..Cuba saudara fikir sendiri, tak semestinya komen saya pro kepada DSAI saya penyokong PR.Sistem demokrasi yang bagus mesti ada check & balance..saudara ada mengemuka soalan.

    1. DSAI tidak berani bersumpah macam Saiful
    Apakah dengan bersumpah akan menyelesaikan kes tersebut, kes 1998 anwar bersumpah dimasjid Negara tetapi masuk penjara juga DSAI.

    2.Kes 16 sepember
    Saya tidak boleh komen sebaba saya tidak tahu apa perbincangan sesama mereka, setakat membaca dalam paper & blog tidak meyakinkan saya.

    3. Racun Arsenik
    Racun ini bukan makan je terus mati.. ianya mengambil masa...

    ReplyDelete
  78. Salam Dr.Mohammad Khir, Setelah saya membaca blog ini semalaman, saya terfikir mengapa kroni BN berusaha berterusan mencipta fitnah kepada DSAI, kenapa? takut ke DSAI jadi perdana menteri?.Takut rahsia kroni BN terbongkar? Takut kroni BN masuk lokap macam DSAI? Kenapa perlu takut, kalau DSAI pernah duduk lokap dan tinggal dalam penjara, kroni BN juga sepatutnya di heret ke lokap dan penjara juga.

    Mesti akan ada perancangan seterusnya, jika di dapati pendakwaan kepada pengarah filem ini di lindungi atau fitnah kali ini tidak berjaya.

    Dr, saya ingin memaklumkan kepada Dr bahawa pemikiran rakyat Malaysia sebenarnya lebih bijak dan matang dari pemikiran pemimpin-pemimpin UMNO, puteri UMNO dan BN, cuma kami tidak terpilih untuk berkecimpung di dalam kerjaya politik. Saya dan rakyat Malaysia yang lain merasa amat malu kerana semua fitnah yang di cipta dan di lemparkan kepada DSAI adalah seolah-olah seperti cerita katun dan memang sukar untuk di terima oleh rakyat.Bergitu juga perangai peribadi yang di lakukan oleh kroni UMNO dan BN ianya adalah perbuatan yang tak di masuk akal serta diluar pemikiran manusia.Perogol,penipu duit rakyat,mementingkan peribadi,sosial.

    Dan satu lagi sistem kehakiman di Malaysia sekarang sudah tidak memberi keadilan kepada rakyat sebaliknya gemar melindungi orang tertentu dari melakukan kesalahan sebaliknya menghukum mereka yang tidak bersalah.Kes altantuya dan kes beng Hock adalah sebahagian kes yang tidak memberi kepuasan kepada rakyat. Dr, raktyat sebenarnya sudah merasa jemu dengan pelakun pelakun pemimpin BN, kuasa di tangan rakyat, oleh itu rakyat telah memilih kerajaan yang lain bagi mengelakan kebosanan politik di Malaysia. Yang sudah kalah tu senyap je la. Jangan nak menyibuk atau sengaja mencari bala atau populariti sebagai pemimpin BN yang sentiasa di beri perhatian.(kerana sudah tidak mendapat sokongan rakyat), berilah peluang kepada kerajaan baru untuk meneraju pengurusan dan pentadbiran kerana kerajaan sediaada mendapat sokongan padu oleh rakyat.

    Dr, Allah s.w.t maha berkuasa dan melihat apa yang kroni BN buat, insyaalah akan ada balasan yang amat dasyhat dam masa itu lah rakan rakan dan wang berbilion ringgit tidak dapat membantu mereka. Jika di lantik menjadi pemimpin atas sokongan rakyat terlebih dahulu bersyukurlah kepada allah s.w.t, rakyat yang menyokong serta berkhidmatlah dengan jujur dan ikhlas sebagaimana dalam waktu bekerja. Jangan mementingkan peribadi,tamak serta habiskan waktu kerja dengan sosial dan seks.

    Jika DSAI menjadi perdana menteri, itu allah yang menentukan, buat fitnah macamnana pun, jika tidak mendapat keizinan allah s.w.t, fitnah itu tidak akan menjadi, kerana allah s.w.t akan menyelebahi umatnya yang benar.Ingat lah bahawa ajal dan maut juga di tangan allah, pergi hospital bayar berbililion ringgit pun kalau ajal dah sampai kene terimalah keputusan allah.maknanya kita kene redha. Bergitu juga jika DSAI jadi perdana menteri, kita kenalah redha kerana allah yang memberi peluang untuk nya.

    Jadi saya sebagai rakyat Malaysia meminta akan pemimpin UMNO dan BN berhentikan segala fitnah, malu lah pada rakyat sebab rakyat lebih bijak dan matang untuk menilai ini semua. Kepada kroni BN dan UMNO yang lain,bawalah sound speaker@sound box dan lekatkan pada telinga mereka dan nasihatkan, rakyat meminta supaya jangan melakukan fitnah dan jangan jadi pemimpin yang suka berlakun.

    Saya juga ingin complaint Nazri, biar bersopan bila menjawab pertanyaan dalam parlimen dari parti pembangkang atau parti BN. Kena sama adil.Kalau rasa dia ni bebal, tendang je, gantikan dengan orang yang lebih berupaya.

    Dr. banyak kan berehat dan jaga kesihatan sementara politik belum bergitu rancak serta belum mencapai kekemuncak pilihanraya. Buatlah perancangan bagi mengembalikan semula Dr di dalam kerjaya politik sebagai pemimpin.

    ReplyDelete
  79. dr..BN buatlah video dan fitnah berlambak2. sebagai rakyat yg dah muak dgn segala taktik BN mcm saya ttp takkan percaya. kenapa tak buat taktik istihar harta? bermula dari Najib, Taib dan yg lain-lain. termasuk TG Nik Aziz.. nak tau jg sapa yg kumpul harta atau sapa yg mmanipulasi kedudukan.

    ReplyDelete
  80. Kepada semua yg terlibat dalam permainan jahat dan jijik ini, samaada menuduh atau mempermainkan hukum Allah, ingatlah ianya suatu dosa besar! Allah Maha Pengasih Maha Penerima Taubat namun Allah juga Maha Perit SeksaanNya. Kita berpolitik ada hadnya, dan ini bukan caranya. Datuk pun tahu ramai musuh2 Datuk dlm parti UMNO sendiri, dan mungkin suatu hari Datuk pun boleh menjadi 'pelakun' tersebut.
    Jadi usahlah terlibat dlm permainan haram, jijik dan kotor ini. Hanya calun2 Neraka sahaja yg gemar brmain permainan politik murahan ini. Harap Datuk jangan terlibat, malah sepatutnya menentang prmainan kotor ini demi maruah bangsa dan agama kita.

    ReplyDelete
  81. ini orang.. penyokong tegar banyak.. menda2 macam nie akan hanya menambahkan kebencian penyokong tegar, namun nak celik mata, memang takkan.. tunjuk la bukti apa pun, takkan percaya.. dasar buta :)

    ReplyDelete
  82. Malaysia : Pemimpin Melayu Islam, terkenal dengan adat budaya dan sopan santun yang tinggi, ingin hidup senang tapi malas berusaha, kalau boleh nak kaya express,kalau berangan macam mat jenin... ayam menang kampung tergadai..ada syarikat semua ali baba, dapat projek besar...tapi dapat komisyen je...5%(bodoh).lobi projek nombor satu..siapkan projek hampehsss sebabnya melayu memang selalu lupa

    ReplyDelete
  83. mungkin rakyat malaysia sekarang ramai yg dah lupa betapa beruntungnya idup di malaysia. itu x betul. ini x betul...
    mereka saja yg betul..
    insaflah dan bersyukurlah dgn nikmat yg tuhan bagi pada kita..syangi lah negara..

    ReplyDelete
  84. Assalamualaikum ...
    sejahtera untuk dato' dan semua pengoment..
    saya berumur 27 tahun, dan saya melihat perkembangan politik malaysia sejak dari sekolah menengah lagi..
    ini pandangan saya berkenaan isu2 semasa ini..
    berkenaan kes video sex/liwat @ seumpamanya zina..
    1. pandangan "setiap" manusia/islam itu perlu berteraskan syariat islam.. menuduh zina perlu ada 4 saksi.. ckup!!! xperlu tambah tolak. jadi.. perkara ini memihak kepada tertuduh.. x kira siapa dia.

    pemerintah/kerajaan
    2. diamanahkan tanggungjawab itu untuk dipikul. bukan dimanipulasi.. x perlu claim kerajaan buat itu ini untuk rakyat.kerana itu tanggungjawab..ingat jasa, ingat pengorbanan?? adakah betul2 pemerintah dilantik @ meng " offer" diri untuk dilantik?? jangan mengungkit sesuatu yang pemerintah sendiri janji..

    pilihan rakyat
    3. tampak semua parti politik terlalu obses dengan kebaikan parti sendiri.. rakyat terkeliru dan serba salah.. xperlu memburukkan orang lain dan mengangkat diri sendiri untuk perkara ini.. baca tafsir Al- Quran surah Al- Baqarah ayat 262.

    4. nasihat buat kita semua dari seorang hamba Allah.. " sesungguhnya perbuatan dan amalan kita yang menjadi bekal di alam barzakh nanti.. tiada mampu hartamu @ pangkatmu mampu memberi syafaat buatmu. hartamu itu cuma warisan yang akan direbut2.. pangkatmu hanya tulisan yang disebut2.. kapanmu tetap kapas biasa.. tiada dibawa ke kubur itu hatta sebatang gigi palsu untuk selesakanmu..melainkan apa kau perbuat.. apa kau perkata.. ingatlah.. janji Allah itu adalah sebenar2 janji..

    semoga aku dan semua.. dan dato' juga .. ambil nasihat ini.. amin..

    ReplyDelete
  85. main pompuan ke main laki ke ..dua2 dosa besar....

    ReplyDelete
  86. Salam blogger semua.

    Isu video ni telah membuat kita terlepas pandang isu alkitab? Apa cerita alkitab Dr.?, Mana pejuang Islam, mana perkasa? kenapa senyap menikus?

    ReplyDelete
  87. salam alaik...
    saya seorang murid tingkatan 4..
    saya amat suka politik di malaysia..
    bagi saya,usahlah menjelaskan apa2 kepada pembangkang ini..kerana,walau dsai main di hadapan mereke sekalipun mereke tidak akan percaya..saya yakin ini adalah perancangan anwar sendiri yang mmegang prinsip 'real politik'..mlakukan apa shaja demi kuasa..bodoh sgt ke bn nak buat semua nie???xkan la x terfikir kalaw video nie kantoi..saya rasa ini mmg kerja org pmbangkang sendiri..fikirlah..bn merasuah..hidup anda susah ke..dia songlap duit,pendapatan anda berkurang ke,kalaw anda rase duit digunakan untuk berjoli..berapa juta kerajaan beri pada sekolah2?berapa juta subsidi..malaysia adalah negara yang berhutang..kerana itulah minyak tetap tidak murah..tahukah anda siapa punca hutang tersebut...anwar la dulu..pembangkang menuduh liwat itu fitnah kepada anwar..tapi..sebelum dia dikeluarkan dari bn siapa yang heboh mnyatakan anwar peliwat ?gile sexs..parti mane???anda hanya tahu mengatakan bn banyak buat ftnah...tapi video kat youtube parti manekah videonya lagi banyak disiarkan penipuannya..pembangkang jugak..anda menyatakan bn munafik..abis orang yg menggunakan agama untuk tujuan politik itu digelar ape..fikir2kan la..oh ye terlupe plak...ye..sumpah itu boleh mnyelesaikan segala permasalahan anwar..sbb tu anwar xnak bersumpah..law x slh pun bersumpah jela..bru semua orang puas ati...APE KE BODOH SANGAT PEMBANGKANG PUNYA AHLI NIE...la lepas nie anda tetap dngan pendirian anda..xpelah..tunggula bile pembangkang mmerintah nanti..mungkin akan terjadi seperti di thailand..mungkin terjadi seperti di singapore..mungkin terjadi seperti di arab saudi..walaupun kaya raya kerana minyak..tetapi pmerintahnya mngikut telunjuk orang kafir...doakan la orang2 bn jadi baik..bukan membencinya..kerana kerana mereka anda bebas hidup aman di negara ini...sedarla wahai pembangkang2 dan ahli2ny..orang yg bertpengkan agama di sebalik hati yg busuk itu lagi la dilaknat allh..pikir2kan lah

    ReplyDelete
  88. Kepada Anon 1,april,2011 3.07pm

    - Sekitar tahun 97-98, PAS mewar-warkan dlam Harakah melalui ayam tambatannya MAT SABU - terang terang mengatakan anwar adalah ALJUBURI - sayang saya tak simpan muka depan akbhar itu sebelum anwar dipecat.

    Yang herannya ANWAR didalam UMNO adalah musuh utama PAS. dicerca dimaki sesuka hati..
    kalaulah ada sesiapa yg menyimpan keratan harakah yg lama lama (thn 98 kebawah).

    APAKAH ini FITNAH BESAR dari PAS waktu itu. Hingga mendorong ia disingkir dari jawatannya oleh Mahathir.

    Bila tersingkir, Diluar UMNO , disanjung seumpama seorang nabi..MAKSUM gamaknya.. tidak boleh secolek nista untuknya.

    Anehnya isu penyingkiran ini pantas diambil oleh PAS dan sekutunya DAP utk menuduh UMNO zalim keatasnya.

    PAS/DAP yg mulakan kemudian anwar jatuh hangpa salahkan UMNO/mahathir...

    Malah Karpal sendiri pun keluar kenyataan di Parlimen tentang isu liwat ini.

    BUKAlah minda anda wahai penyokong PAS,
    - kalau ANWAR JUJUR kenapa dia tidak masuk parti PAS..KENAPA????

    kenapa dia tubuh PKR?..kenapa tak pilh PAS kalau dia perjuangkan ISLAM..?

    Adakah PAS saja yg terhegeh2 menagih aura anwar..

    PAS tiada kekuatankah sampai anwar pandang sebelah mata sahaja.

    AHLI PAS...sedarlah..apakah perjuangan negara ISLAM anda tercapai melalui ANWAR, PKR?

    TIDAK ADAKAH PEMIMPIN PAS yg layak utk terajui PR. ditampuk yg Paling Atas...
    Kenapa anda sanggup terima Anwar dari Haji Hadi sendiri utk memimpin PR.

    Saya hairan, PKR ada perjuangan negara ISLAMKAH?
    - Semua pemimpin atasnya orang ISLAMKAH?
    - ISLAM didalam PKR yg paling ataskah?

    Para ustaz PAS sudah lupakah apa yg mereka katakan tentang anwar masa dlam UMNO dulu..

    walau sampai sekarang ANWAr pun tak masuk PAS..

    Berikan sebab kenapa PKR yg tak perjuangkan langsung ISLAM anda sanggup terima?

    dan anwar yg puak anda fitnahkan dulu kini anda pertahankan sebolehnya..- atas nama ISLAM atau politik wahai puak PAS.

    ANDA patut naikkan PEMIMPIN PARTI ANDA wahai puak PAS..bukan ANWAR.

    - DAN apa kaitan kronologi ini...

    YA, ADAKAH INI SEMUA FITNAH DARI UMNO...UMNO yng mencipta FITNAH ini dahulu...BUKAN PAS ATAU DAP..?

    DAN hanya ALLAH yang mempunyai kuasa untuk menidakkan ANWAR jadi PM malaysia.

    Hanya Selangkah dari jadi PM , Allah turunkannya. Anda nampakkah ini atau anda butakan mata, pekakkan telinga dari kebenaran ini..KUASA ALLAH yang menjatuhkannya dari tampuk TPM..bukan MAHATHIR.

    Memang benar - penyiaran keterlaluan isu ini sangat memualkan. sampai malu nak buka berita dan beli paper. Kena berhemah dalam membuktikan isu ini pada masyarakat.

    Sama sama kita fikir ANWAR di zalimi atau dia zalimi dirinya sendiri...

    ReplyDelete
  89. sek,sek,sex,sexs...seksa . Mana pergi berbilion skandal PKZ,jambatan bengkok singapore-jb,tanah,balak/lesen taib mubarak...dlllllllllllllll ..kami ni rakyat nak berak pun dah tadak taik , nak makan pun susah, telur ayam pun jenis tiruan sintetik..

    ReplyDelete
  90. Ingatlah sebuah hadis yang diriwayatkan oleh imam Tirmizi daripada Sayyidina Ali:
    قال الرسول e : إِذَا فَعَلَتْ أُمَّتِي خَمْسَ عَشَرَةَ خَصْلَةً حَلَّ ِبهَا البَلاءُ , قِيْلَ وَمَا هِيَ يَا رَسُوْلَ اللهِ؟ قَالَ: إِذَا كَانَ المَغْنَمُ دُوَلا وَالأمَانَةُ مَغْنَمًا وَالزَّكَاةُمَغْرَمًا وَأَطَاعَ الرَّجُلُ زَوْجَتَهُ وَعَقَّ أُمَّهُ وَبَرَّ صَدِيْقَهُ وَجَفَا أَبَاهُ وَارْتَفَعَتِ الأصْوَاتُ فِى المَسَاجِدِ وَكَانَ زَعِيْمُ القَوْمِ أَرْذَلَهُمْ وَأُكْرِمَ الرَّجُلُ مَخَافَةَ شَرِّهِ وَشُرِبَتِ الخُمُوْرُ وَلُبِسَ الحَرِيْرُ وَاتُّخَذَتِ القِيَانُ وَالمَعَاِزفُ وَلَعَنَ آخِرُ هَذِهِ الأمَّةِ أَوَّلَهَا فَلْيَرْتَقِبُوْا عِنْدَ ذلِكَ رِيْحًا حَمْرَاءَ أَوْ خَسْفًا أَوْ مَسْخًا
    Maksudnya : ” Apabila umatku telah membuat 15 perkara maka bala pasti akan turun kepada mereka. Lalu ditanya tentang apakah itu wahai Rasulullah? Jawab baginda :[1]Apabila hasil kekayaan negara hanya beredar di kalangan golongan tertentu sahaja [2]Apabila amanah dijadikan suatu sumber dalam mengaut keuntungan [3]Zakat dijadikan hutang [4] Suami menurut sahaja kehendak isteri [5] Anak derhaka terhadap ibunya [6] Anak terlalu mementingkan kawannya [7] Anak juga menjauhkan diri daripada bapanya [8]Suara sudah ditinggikan dalam masjid [9]Yang menjadi pemimpin di kalangan mereka ialah orang yang paling hina di antara mereka [10]Seseorang itu dipandang tinggi kerana ditakuti kejahatannya [11]Arak sudah diminum secara terang-terangan di merata tempat [12] Kain sutera banyak dipakai oleh kaum lelaki [13] Para artis disanjung tinggi [14] Muzik banyak dimainkan [15]Generasi akhir umat ini melaknat generasi pertama (para sahabat)
    Maka pada ketika itu mereka bakal ditimpa oleh angin merah atau gempa bumi atau diubah keadaan mereka menjadi binatang

    ReplyDelete
  91. entah2 semua ni mainan parti2 politik s/ada BN & PKR. supaya semua rakyat jelata beralih perhatian kpd video sex ni. sbb sex ni adalah satu isu yg sensasi. jd pemimpin2 mengambil isu ni utk melalaikan kita drp isu kenaikan minyak, brg makanan dll yg dh naik....

    sebelum naikkan minyak xder pulak ckp rakyat didahulukan....

    Azrul
    Sg Besar

    ReplyDelete
  92. Terima kasih Dr.kerana memeparkan sebuah hadis yang diriwayatkan oleh imam Tirmizi daripada Sayyidina Ali itu. Rupanya Dr tahu akan hadis ini.(mgkin sudah lama atau baru ni je). Cuba renungkan kembali pada zaman Dr. menjadi MB dulu, bukankah perkara2 tersebut banyak yg berlaku dan yg menjadi amalan pemerintahan Dr. pada masa itu? Kerakusan mengumpul harta untuk kroni dan ahli keluarga,sombong, angkuh, bongkak dan macam-macam lagi yg diluahkan oleh semua YB kepada Dr sewaktu perhimpunan di S.Alam dulu. Sudah lupakah Dr? Dan itulah juga puncanya kekalahan Dr dan BN di negeri selangor?

    ReplyDelete
  93. Saya mahu bertanya kepada datuk, adakah mensensasi video seks ni menguntungkan kanak-kanak kita?

    satu hari anak saya tengok tv3, terdengar perkataan video seks. dia tanya saya bagaimana cara buat video seks.

    Jawapan saya = tutup tv

    apa pandangan datuk pula.

    ReplyDelete